ثور 23, 1401 15:31 Asia/Kabul
  • انتقاد رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان از دولت طالبان
    انتقاد رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان از دولت طالبان

رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان از عملکرد دولت موقت طالبان در قبال مردم این کشور انتقاد کرد .

به گزارش رادیو دری، محمدکریم خلیلی، امروز جمعه  ضمن محکوم کردن گزارش‌ها در مورد بازداشت، شکنجه و قتل غیرنظامیان افغان توسط نیروهای طالبان در ولایت  پنجشیر، بغلان و تخار گفت ،ادامه‌ی این رفتارها ، موجب بدنامی و انزوای بیشتر طالبان می‌شود و اوضاع را در این کشور بیشتر وخیم می‌کند.

رییس  حزب وحدت اسلامی افغانستان ضمن هشدار به طالبان افزود ، ادامه‌ی رفتار خشونت‌آمیز دولت طالبان با غیرنظامیان، افغانستان را به سمت جنگ‌های خانمان‌سوز قومی و فرقه‌ای می برد .

خلیلی درعین حال تأکید کرد، «تنها راه‌حل، گفت‌وگوهای جامع در مورد ایجاد یک نظام اسلامی و مردم‌سالار است که از یکسو پاسخگوی نیازهای افغانستان  باشد و از سوی دیگر همه شهروندان خود را در آن شریک و سهیم بدانند.»

رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان از طالبان خواست تا هرچه زودتر به گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی تن داده و از طریق یک مکانیزم مشارکتی، راه افغانستان را به سمت آشتی ملی و صلح پایدار هموار کنند.

در همین حال حزب جنبش ملی افغانستان به ریاست عبدالرشید دوستُم هم در بیانیه ای به طالبان هشدار داد .

براساس گزارش‌های منابع افغان ، نیروهای دولت طالبان در روزهای اخیر در نقاط مختلف ولایات سمنگان ، پنجشیر، بغلان  تخار، با کشتار غیرنظامیان افغان ، دست به خشونت‌های ضد اسلامی و ضد بشری زده‌اند.

هشدار عبدالله عبدالله درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان

 

کلیدواژه