ثور 27, 1401 14:07 Asia/Kabul
  • هند بازگشایی سفارتش در کابل را پیگیری می کند
    هند بازگشایی سفارتش در کابل را پیگیری می کند

منابع دیپلماتیک هند می گویند: مقامات دهلی با توجه به حضور فعال کشورهای مهم منطقه در افغانستان، سفارت این کشور را در کابل بازگشایی می کنند.

به گزارش رادیو دری، منابع افغان گفته اند: هند با توجه به فعالیت سفارتخانه‌های مهم کشورهای منطقه در کابل، حضور نداشتن در افغانستان را به نفع خود نمی‌داند و به همین دلیل در حال بررسی شرایط بازگشایی سفارت  دهلی در کابل است.

منابع رسمی هندی معتقدند: با توجه به باز بودن سفارت‌های کشورهای عمده منطقه مانند چین، پاکستان، ایران و روسیه، منافع هند نیز ایجاب می‌کند که حضور خود را در افغانستان حفظ کند.

به عقیده منابع دیپلماتیک هند، این کشور به دنبال گسترش روابط با کشورهای آسیای مرکزی بوده و برای این کار حضورش در افغانستان ضروری است.

بر اساس این گزارش، طالبان به هند در مورد مصونیت سفارت و کارمندانش در افغانستان اطمینان خاطر داده است.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان و سقوط دولت اشرف غنی، بیشتر مراکز دیپلماتیک ،سفارتخانه ها و دفاتر نهادهای بین المللی فعالیت خود در کابل پایتخت افغانستان را به دلیل مسایل امنیتی متوقف کردند.حکومت طالبن در دوره اول حکمرانی بر افغانستان، برخی دفاتر نهادهای بین المللی و دفاتر دیپلماتیک ازجمله کنسولگری ایران در شهر مزار شریف را هدف حملات خونین قرار داده بود.

سفارت هند در ایتالیا به مردم افغانستان غله اهدا می کند

کلیدواژه