ثور 28, 1401 09:08 Asia/Kabul
  • آمریکا اداره سفارت و کنسولگری‌ های افغانستان در این کشور را به‌ عهده گرفت
    آمریکا اداره سفارت و کنسولگری‌ های افغانستان در این کشور را به‌ عهده گرفت

وزارت خارجه آمریکا کنترل سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‎ های این کشور در لیتل‌نُک نیویورک و بیورلی‌هیلز کالیفرنیا را به دست گرفته است.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که «مسوولیت انحصاری» امنیت و نگهداری از مکان‎ های دیپلماتیک افغانستان را از روز دوشنبه بر‌عهده گرفته است و تا موعد بعدی، ورود هر کسی بدون مجوز به این مکان‌ها ممنوع است.

این اقدام پس از آن روی دست گرفته شد که وزارت خارجه امریکا تشخیص داد سفارت و کنسولگری‌های افغانستان «به‌طور رسمی فعالیت‌های دیپلماتیک و کنسولی در ایالات متحده را متوقف کرده‌اند.»

آمریکا، حکومت موقت طالبان را که سال گذشته پس از خروج نیروهای امریکایی و متحدانش قدرت را در دست گرفت، به رسمیت نمی‌شناسد.

وزارت خارجه ایالات متحده در اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه در دفتر ثبت فدرال منتشر خواهد شد، گفته است که تا اطلاع بعدی دفتر نمایندگی‌های خارجی وزارت خارجه امریکا مسوولیت تضمین حفاظت تمام اموال، اثاثیه، بایگانی‌ها و دارایی‌های مالی سفارت افغانستان یا مقرهای کنسولی آن در ایالات متحده امریکا را بر‌عهده گرفته است.

این وزارت خاطرنشان کرده که افغانستان از کشور سومی درخواست نکرده است تا به‌عنوان «قدرت محافظ» برای تاسیسات یا منافع آن کشور در ایالات متحده عمل کند.

با این حال از وقتی که واشنگتن سفارت خود در کابل را بسته، قطر به‌عنوان قدرت محافظ ایالات متحده در افغانستان عمل کرده است.

سفارت افغانستان در آمریکا تعطیل شد

کلیدواژه