ثور 31, 1401 12:52 Asia/Kabul
  • کمیسیون حقوق بشر در افغانستان به فعالیتش ادامه می‌دهد
    کمیسیون حقوق بشر در افغانستان به فعالیتش ادامه می‌دهد

در پی انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به دستور طالبان، این کمیسیون در پیامی اعلام کرده است که به فعالیت خود با رئیس و کارمندان جدید در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش رادیو دری؛ کمیسیون حقوق بشر اضافه کرده است که با تسلط طالبان بر افغانستان، این کمیسیون نیز با بحران‌های امنیتی، مدیریتی، هویتی، نبود هماهنگی، نبود منابع و خلاء رهبری مواجه و در 8 ماه گذشته دفتر این نهاد از سوی طالبان تعطیل شد و به این دلیل قادر به تمدید قرارداد کارمندان خود نبود.

این کمیسیون همچنین از استعفای شهرزاد اکبر رئیس این نهاد خبر داده و افزوده است که  اکبر، به دلیل مشکلات شخصی از ریاست استعفا کرده و پس از وی، نعیم نظری به عنوان سرپرست انتخاب شده است.

کمیسیون حقوق بشر در افغانستان تاکید کرده است: با نهادهای حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیساریای عالی و  مراکز هماهنگی نهادهای ملی حقوق بشر  در تماس هستیم و به فعالیت خود در افغانستان ادامه خواهیم داد. 

این درحالی است که طالبان چندی پیش کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی، دبیرخانه‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا، شورای عالی مصالحه و شورای امنیت ملی را منحل اعلام کرد.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: طالبان به ما اجازه کار نمی دهد

 سازمان ملل موضوع انحلال کمیسیون حقوق بشر افغانستان را پیگیری می‌کند

کلیدواژه