شکایت خبرنگاران افغان از دولت انگلیس
(last modified 1401-03-08T11:38:42+00:00 )
جوزا 08, 1401 16:08 Asia/Kabul
  • شکایت خبرنگاران افغان از دولت انگلیس
    شکایت خبرنگاران افغان از دولت انگلیس

گروهی از خبرنگاران افغان که سالها از نزدیک با رسانه‌های انگلیسی همکاری داشته اند، با اشاره به وعده های دولت این کشور در خصوص اسکان آنها در انگلیس از این کشور شکایت کردند.

به گزارش رادیو دری ،روزنامه گاردین چاپ لندن گزارش داد که 8 روزنامه‌ نگار افغان دولت انگلیس را به اتهام تعلل در خروج آنها تحت تعقیب قضایی قرار خواهند داد. 

براساس گزارش این روزنامه، این خبرنگاران به دنبال تحولات اخیر در افغانستان حضور داشته و منتظر خروج خود هستند، اما دولت انگلیس تاکنون اقدامی در این زمینه نکرده است. 

این اصحاب رسانه اعلام کردند که جان آنها در افغانستان در خطر بوده و آنان پس از ماه‌ها انتظار به دلیل تعلل دولت انگلیس علیه آن دادخواستی را تنظیم کردند.

به دنبال تحولات اخیر در افغانستان دولت انگلیس به روزنامه نگاران افغانستان قول داده بود که آنها را از این کشور خارج کند، اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

به نوشته گاردین، دولت انگلیس در واکنش به شکایت روزنامه نگاران افغانستان گفته است که در صورت تهدید قریب الوقوع علیه این افراد روند تخلیه را تسریع خواهد کرد. 

طالبان بارها اعلام کرده است که عفو عمومی در افغانستان صادر کرده و اجازه تعرض به جان هیچ شهروندی در این کشور را نخواهد داد. 

خبرنگاران افغان «نهاد رسانه‌ ای افغانستان» را تاسیس کردند

کلیدواژه