جوزا 22, 1401 15:38 Asia/Kabul
  • افغانستان؛بالاترین میزان مرگ و میر مادران در هنگام زایمان
    افغانستان؛بالاترین میزان مرگ و میر مادران در هنگام زایمان

اگرچه پس از تحولات اخیر آماری درباره مرگ و میر مادران در هنگام زایمان منتشر نشده، اما صلیب سرخ گفته است که افغانستان یکی از بالاترین نرخ مرگ مادران در زمان تولد داراست.

به گزارش رادیو دری، «لوسین کریستن»، سخنگوی صلیب سرخ از به دنیا آمدن 31400 نوازد در بیمارستان این سازمان در کابل خبر داده و گفته است که افغانستان از کشورهایی است که بالاترین نرخ مرگ و میر مادران در هنگام زایمان را دارد. 

وی افزود: برای عدم توقف خدمات درمانی صلیب سرخ حقوق 10 هزار و پانصد کارمند مرکز درمان را پرداخت می‌کند.

پیش از این صندوق جمعیت سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت زنان در افغانستان گفته بود که این کشور بالاترین میزان مرگ‌ومیر مادران را دارد.

صندوق جمعیت سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت مادران در افغانستان گفته است که این کشور بالاترین میزان مرگ‌ومیر مادران را دارد.

در گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل آمده است، ۶۳۸ مادر در هر ۱۰۰ هزار ولادت جان‌ خود را از دست می‌دهند.

به گفته این سازمان، در صورت عدم رسیدگی به وضعیت مادران، انتظار می‌رود که وضعیت آنان بدتر شود.

در گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل آمده است که شماری از مادران در قندهار به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، سقط جنین کرده‌اند.

این نهاد گفته است که برای رسیدگی به وضعیت مردم به ویژه مادران به ۲۵۰ میلیون دلار نیاز دارد.

گفتنی است که پس از تحولات اخیر آمار دقیقی از مرگ‌ومیر مادران منتشر نشده است؛ اما با توجه به وضعیت جاری، انتظار می‌رود که آمار مرگ‌ومیر‌ مادران در نقاط مختلف کشور افزایش یافته باشد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان همچنین گفته است که این کشور در حال حاضر به کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتر نیاز دارد و از جامعه جهانی خواستار ادامه کمک‌ها به افغانستان شده است.

آمار مرگ و میر مادران در افغانستان هنوز نگران کننده است 

کلیدواژه