جوزا 28, 1401 09:06 Asia/Kabul

عبادتگاه هندوها در کابل صبح امروز هدف چهار انفجار قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری؛  درمسال(عبادتگاه) هندوها حوالی ساعت صبح امروز در ساحه گردنه باغ بالای شهر کابل شاهد دستکم چهار انفجار بود.

وزارت داخلۀ حکومت طالبان نیز وقوع انفجارهای نسبتاً شدید در منطقۀ کارته پروان از مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی شهر کابل را تایید و اعلام کرده است که پس از این انفجارها، مهاجمان وارد ساختمان معبد هندوها در این ساحه شده اند.

سخنگوی وزارت داخله طالبان در جمع خبرنگاران گفته است: در این حادثه ۷ شهروند غیرنظامی زخمی و ۲ نفر شامل یک نیروی طالبان و یکی از اهل هنود کشته شدند.

عبداللطفی تکوار افزود: همچنین جسد  ۲ نفر از عاملان این حمله تروریستی در ساحه بر زمین افتاده است و جستجوها برای دیگر مهاجمان احتمالی این حادثه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت داخله طالبان  پیش از این نیز با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفته بود که در این حادثه، نخست مهاجمان به سوی نگهبانان این درمسال "بمب دستی" پرتاپ و  دو نفر را زخمی کردند.

 تکوار افزود که پس از تجمع مردم در محل، مهاجمان قصد داشتند یک موتر حامل مواد انفجاری را در میان آنان منفجر کنند که با حضور نیروهای طالبان، در این هدف ناکام ماندند.

همچنین پیش از این یک منبع معتبر به رسانه ها گفته بود: ۷ تروریست مجهز به واسکت‌های انتحاری و جنگ‌افزار صبح امروز وارد عبادتگاه اهل هنود شده و با طالبان درگیر شدند.

وزارت داخله طالبان اعلام کرد که درگیری با از پا درآمدن مهاجمان مسلح پایان یافت که در پی آن یک نیروی امنیتی نیز کشته شده است.

 

 

همچنین هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

در ماههای اخیر گروه تروریستی داعش مسوول بیشتر انفجارها در افغانستان بوده است.

عملیات جدید طالبان علیه داعش در بگرامی کابل

وقوع انفجار در شهر کابل

کلیدواژه