سرطان 10, 1401 12:14 Asia/Kabul
  • ملاهبت الله در جمع علمای دینی: مبارزه ما با کفار تا قیامت ادامه دارد
    ملاهبت الله در جمع علمای دینی: مبارزه ما با کفار تا قیامت ادامه دارد

ملا هبت الله آخوند زاده رهبر طالبان که پس از سالها زندگی مخفیانه، امروز در گردهمایی علمای دینی در کابل حضور یافته است گفت: .مبارزه ما با کفار هنوز پایان نیافته است و تا قیامت ادامه دارد.

به گزارش عزیز زاهد خبرنگار رادیو دری؛ ملا هبت الله آخوند زاده در دومین روز گردهمایی علمای دینی در کابل افزود: مبارزه ما با کفار، نه بر سر جایگاه پول، بلکه بر سر دیدگاه و عقیده بود که این مبارزه هنوز هم پایان نیافته استو تا قیامت ادامه خواهد داشت.

رهبر طالبان اضافه کرد: در دو دهه گذشته ما هرگز قصد نبرد با افغان ها را نداشتیم، اما آنها متحدان متجاوزان بودند و ما با آنها جنگیدیم زیرا آنها خود را سپر کفار کردند.

وی اضافه کرد: بیست سال پیش در افغانستان کسی نمی‌توانست درباره شریعت حرف بزند، در غیر این صورت زندانی، شکنجه و یا ضرب وشتم می شد، اما امروز در نتیجه جهاد، دعوت به سوی الله، آزاد شد و فتحی را که کشورمان را آزاد کرد و در نتیجه آن نظام اسلامی حاکم شد، به همه مبارک‌باد می‌گویم.

 رهبر طالبان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند شعارهای دوران جهاد امروز عملی شود.

آخوندزاده خطاب به علمای شرکت کننده در این نشست افزود: تا زمانی که مبارزه می کنید در مشقت به سر خواهید برد و دنیا به آسانی به شما تسلیم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز در حکومت، قصاص و حدود شرعی نافذ نشده است اظهار کرد: اگر ما احکام قصاص و حدود شرعی را اجرا کنیم، آنها ( کشورهای جهان) عکس العمل نشان خواهند داد ، اما ما شریعت خود را تطبیق می کنیم.

 رهبر طالبان، شریعت را ضامن پاسداری از همه ارزشها دانست و تاکید کرد: اگر شریعت بود امنیت، آزادی، نظام اسلامی و همه چیز ادامه دارد و خداوند متعال به آن برکت خواهد داد.

آخوند زاده تاکید کرد: امروز همچنان ما در یک تقابل قرار داریم و همان طور که دیگران خواستار تطبیق خواست های خود هستند، ما هم اهداف خود را پیگیری می کنیم.

وی اسلام را دین مصونیت خواند و گفت: ایمان زمانی به درجه کمال می رسد که مسلمان از دست و زبان مسلمان دیگر مصون بماند و امروز مسلمانان جهان در انتظار عملی شدن ضعار امنیت و مصونیت هستند.

 

ملا هبت الله: هدالت در جامعه اسلامی باید به سبک حضرت علی(ع) اجرا شود

رهبر طالبان با تاکید بر اجرای عدالت در جامعه اسلامی،  به سبک حضرت علی (ع) گفت: علی(ع) با یک یهودی به محکمه رفت و نتیجه آن محکمه به نفع شخص یهودی شد و آن شخص تعجب کرد!! "این همان عدالتی است که اگر روزی من یا دیگر منسوبان حکومتی به محکمه رفتیم، باید بر اساس آن قضاوت صورت گیرد".

ملا هبت الله ادامه داد: اگر یک زندانی مظلوم و بی گناه را در یک محبس لت و کوب کنید، بین آن زندانی و خداوند هیچ پرده‌ای نیست و دعایش می‌تواند در یک ثانیه کل امارت را نابود کند.

رهبر طالبان تصریح کرد: عدالت ذریعه (واسطه و دست آویز) بقای حکومت است و حکومت ظالم، هیچ گاه نمی ماند.

ملا هبت الله اظهار کرد: اگر در بدنه حکومت و در ادارات، دوست‌گرایی، قوم‌گرایی و زبان‌گرایی باشد این امنیت نیست و حکومت از بین خواهد رفت.

وی در عین حال تأکید کرد که دولت بعدی را با یک جرگه دیگر تشکیل خواهد داد و از علما مشورت خواهد گرفت.

او همچنین موفقیت جهاد افغانستان را نه تنها مایه مباهات افغان ها بلکه افتخار مسلمانان سراسر جهان توصیف و اظهار کرد: همه مردم متدین جهان از پیروزی امارت اسلامی خوشحال هستند.

ذبیح قریشی خبرنگار دیگر رادیو دری از محل این اجلاس گزارش داد که هبت الله آخوند زاده حوالی ساعت 10 و سی دقیقه صبح امروز به وقت کابل و همزمان با سخنرانی سراج الدین حقانی وزیر داخله حکومت موقت طالبان وارد تالار این گردهمایی شد.

این نخستین بار پس از روی کار آمدن طالبان است که ملا هبت الله به کابل می آید.

طالبان می گویند رهبر این گروه در قندهار سکونت دارد وبه‌دلیل نگرانی از هدف‌قرارگرفتن با هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود.

حضور ملا هبت الله در این گردهمایی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

نشست سه روزه مقامات مذهبی و روسای اقوام افغانستان، دیروز پنجشنبه با حضور سه هزار و پانصد نفراز علمای دینی و متتفذین قومی از ۳۴ ولایت آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

نشست لویه جرگه؛ تلاش طالبان برای جلب حمایت ها در افغانستان

دومین روز گردهمایی علمای دینی در کابل آغاز شد

 

کلیدواژه