سرطان 10, 1401 13:25 Asia/Kabul

رهبر طالبان با دعوت از شخصیت های سیاسی افغانستانی در خارج از کشور برای بازگشت به وطن و استفاده از عفو عمومی، به آنان هشدار داد که امنیت را تخریب نکنند وگرنه بنابر مصلحت عمومی با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش عزیز زاهد خبرنگار رادیو دری؛ ملا هبت الله آخوندزاده در نشست علمای دینی در کابل تأکید کرد: آنهایی که در خارج زندگی و دسیسه می‌کنند، بدانند که مردم آن‌ها را دیگر نمی‌خواهند، بیایند و از عفو عمومی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ما عفو عمومی اعلام کردیم و قصد انتقام‌گیری از هیچ کسی را نداریم، صلح و امنیت و نظام اسلامی می‌خواهیم و با اراده هیچ‌کسی کار نمی‌کنیم.

رهبر طالبان همچنین گفت: دنیا نمی خواهد امارت اسلامی مستقل باشد، بلکه می‌خواهند با اشاره آنها کارها انجام شود و در امور داخلی ما دخالت می‌کنند.

ملا هبت‌الله آخوندزاده اطمینان داد که هیچ قدرتی در دنیا عملیات نظامی در افغانستان انجام نخواهد داد، اما عملیات تبلیغاتی و روانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند بین مقامات امارت اسلامی اختلاف ایجاد کنند و اگر اختلاف ایجاد شود، امارت از بین خواهد رفت.

رهبر طالبان همچنین خطاب به قدرتهای جهانی تصریح کرد: اگر از بمب اتم علیه ما استفاده کنید، بازهم یک قدم برخلاف آنچه رضای خدا باشد، با شما برنمی داریم.

آخوندزاده در مورد مشکلات اقتصادی افغانستان نیز اظهار کرد: اگر در کشور امنیت باشد، اقتصاد به خودی خود تامین می‌شود.

وی خطاب به مقامات حکومتی و مردم افغانستان تاکید کرد: به کمک های خارجی اتکا نکنید، متحد شوید و خودتان کشور خود را آباد کنید.سرمایه گذاران از چه چیزی می‌ترسند؟ بیایند و اقتصاد را آباد کنند.

نشست علمای دینی در کابل از دیروز آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

خبرنگاران اجازه پوشش مستقیم این نشست را ندارند و هیچ تصویر و فیلمی از این مراسم منتشر نشده است.

خبرگزاری وابسته به طالبان: علمای دینی با ملا هبت الله بیعت کردند

ملاهبت الله در جمع علمای دینی: مبارزه ما با کفار تا قیامت ادامه دارد

 

کلیدواژه