اسد 04, 1401 17:00 Asia/Kabul
  • ادامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان
    ادامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان

دبیرکل سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی به ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و ترویج صلح در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به شرکت کنندگان کنفرانس بین‌المللی موسوم به «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» که در تاشکند برگزار شده است، بیان داشت، سازمان ملل به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و ترویج صلح در آن کشور ادامه خواهد داد.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد که توسط ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان خوانده شد، آمده است: «سازمان ملل متحد به ترویج صلح، ارائه کمک‌های بشردوستانه، حمایت از توسعه پایدار و دفاع از حقوق بشر در افغانستان ادامه خواهد داد.»

در پیام گوترش گفته شده که «مقابله با تروریسم، حمایت از حقوق بشر و ترویج مشارکت فعال زنان و دختران در جامعه برای صلح و توسعه پایدار در افغانستان و همچنین در منطقه و فراتر از آن نقش اساسی دارد. در این راستا، نقش کشورهای همسایه برای برقراری ثبات افغانستان حیاتی است.»

گفتنی است کنفرانس بین‌المللی «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» در تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار شده است.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کمک های بشردوستانه سازمان ملل به مردم افغانستان

کلیدواژه