اسد 05, 1401 08:01 Asia/Kabul
  • نماینده پاکستان در اجلاس تاشکند: لغو تحریم و آزادسازی دارایی‌ها افغانستان حیاتی است
    نماینده پاکستان در اجلاس تاشکند: لغو تحریم و آزادسازی دارایی‌ها افغانستان حیاتی است

نماینده پاکستان در نشست بین المللی تاشکند ، لغو تحریم و آزادی دارایی‌ها افغانستان از طرف آمریکا را برای حل بحران اقتصادی این کشور حیاتی و ضروری دانست .

به گزارش رادیو دری، «محمد صادق»  نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیروز( سه شنبه) در سخنان  خود در نشست بین المللی تاشکند با موضوع افغانستان، ذخایر ارزی مسدود شده این کشور  را متعلق به افغان ها دانست و ضمن تاکید بر لزوم لغو تحریم ها اعلام کرد، آزاد سازی این دارایی‌ها برای ترمیم معیشت و حل بحران اقتصادی افغانستان حیاتی است.

«محمد صادق» در نشست بین المللی امنیت و توسعه افغانستان به میزبانی ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور آخرین مواضع دولت پاکستان درخصوص افغانستان را تشریح کرد.

نماینده پاکستان در این نشست همچنین گفت: ما از دولت موقت طالبان در افغانستان می خواهیم که تعهدات خود را فراموش نکنند که شامل حقوق بشر، وضعیت زنان، تحصیل دختران و همکاری‌ با نهادهای بین المللی در بحث کمک‌های بشردوستانه است.

نشست دو روزه بین المللی تاشکند با عنوان «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان»، دیروز( سه شنبه) و با یک روز تاخیر، با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیاتی از طالبان آغاز شده است .

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به دیپلماسی همسایگی و رویکرد راه حل منطقه ای برای کمک به صلح و ثبات و آرامش منطقه از جمله در افغانستان، در این نشست شرکت کردند .

"میرضیایف" در نشست تاشکند: جامعه جهانی باید از انزوای افغانستان جلوگیری کند

 

کلیدواژه