اسد 06, 1401 13:20 Asia/Kabul
  • ترکمنستان: اولویت امروز افغانستان بازسازی اقتصادی برای برقراری صلح است
    ترکمنستان: اولویت امروز افغانستان بازسازی اقتصادی برای برقراری صلح است

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان از علاقه «عشق آباد» به بازسازی افغانستان و مشارکت این کشور در روابط اقتصادی جهانی و توسعه زیرساخت‌ها خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در کنفرانس بین المللی «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» در تاشکند بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه منظم به مردم افغانستان به منظور جلوگیری از خطر یک بحران انسانی تاکید کرد.

خواجه یف با اشاره به اینکه شاخص‌ها بر امنیت و ثبات در افغانستان و در کل منطقه تأثیر مثبت خواهد داشت، گفت: شرکت کنندگان در این کنفرانس، متفق القول هستند که امروز اولویت اصلی باید احیا و گسترش اقتصاد افغانستان به عنوان یک عامل مهم در دستیابی به صلح پایدار در آن کشور باشد.

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین بر اهمیت توسعه همکاری  این کشور با شرکت‌های افغان و تداوم اجرای پروژه‌های اقتصادی بین المللی تاکید کرد.

در این گردهمایی هیات های رسمی، کارشناسان و پژوهشگران، رؤسا و کارشناسان مراکز تحلیلی پیشرو کشورهای همسایه افغانستان از جمله تمامی کشورهای آسیای مرکزی روسیه، آمریکا، ایران، پاکستان، هند و بلژیک و همچنین تعدادی از سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان همکاری شانگهای و همچنین هیئتی از دولت موقت افغانستان حضور داشتند.

نشست «افغانستان؛ امنیت و توسعه اقتصادی» در تاشکند

کلیدواژه