اسد 07, 1401 11:39 Asia/Kabul

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرای حکومت موقت طالبان با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان در کابل، در حالی‌که رئیس مؤسسۀ “جایکا” نیز حضور داشت، دیدار کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در این دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرای حکومت موقت طالبان گفت: افغانستان با جاپان روابط تاریخی و نیک دارد و از اینکه امنیت سراسری در کشور تأمین است، امیدواریم سفارت جاپان در افغانستان، فعالیت‌های خویش را از سرگیرد.

مولوی حنفی افزود: امارت اسلامی مخالف تعلیم نیست در بسیاری از مراکز تعلیمی و اداره‌ها روند تعلیمی و کاری به گونۀ عادی ادامه دارد، فساد و مواد مخدر از میان برداشته شده، حقوق بشر مطابق شریعت اسلامی تأمین است و عفو عمومی تطبیق می‌شود.

در همین‌حال، سفیر جاپان در کابل از خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله و سیلاب‌های اخیر در افغانستان ابراز تأثر کرد و گفت: همکاری و کمک‌های بشری ما مانند گذشته ادامه دارد و کمک‌های عاجل ما برای آسیب دیدگان حوادث اخیر از طریق هلال احمر افغانی رسیده است.

وی افزود که صلح و ثبات در افغانستان به نفع منطقه و جهان است، ما با افغانان به گونۀ مشترک کار می‌کنیم که به صلح و ثبات دایمی دست یابند.

سفیر جاپان در کابل از جامعۀ بین‌المللی خواست که بدون قید و شرط به کمک‌های بشری شان به افغانستان ادامه دهند.

در پایان این دیدار رئیس موسسۀ “جایکا” در افغانستان نیز از تأمین امنیت سراسری در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با بازگشایی هرچه زودتر سفارت جاپان در کابل، بتوانیم مأموریت خود را در راستای فراهمسازی کمک‌های بشری و انکشافی به افغانان، ادامه دهیم.

جاپان یکی از کشور های کمک کننده قوی برای مردم افغانستان در طول ۴دهه اخیر بوده و یکتن از اتباع جاپان در راه خدمت به مردم افغانستان در شرق این کشور جان خود را از دست داد که افغان ها از خدمات مورا به نیکی یاد می کنند.

دیدار مولوی عبدالسلام حنفی با سفیر ژاپن در کابل

کلیدواژه