اسد 23, 1401 17:23 Asia/Kabul
  • گروه بین‌المللی بحران: گرسنگی بیش از جنگ مردم افغانستان را تهدید می‌کند
    گروه بین‌المللی بحران: گرسنگی بیش از جنگ مردم افغانستان را تهدید می‌کند

اندیشکده گروه بین‌المللی بحران مستقر در بروکسل اعلام کرده است که "گرسنگی و سختی پس از تسلط طالبان، می‌تواند بیش از همه بمب‌ها و گلوله‌های دو دهه گذشته مردم افغانستان را بکشد."

به گزارش رادیو دری؛ دیوید بیزلی مدیر اجرایی اندیشکده گروه بین‌المللی بحران، در پایان سال گذشته، افغانستان را "جهنم روی زمین" خوانده بود.

نورا حسنین، سرپرست اداره حفاظت از کودک در افغانستان هم گفته است که بعضی خانواده‌های افغان در کنار به فروش رساندن کودکان، ممکن است تن به کار‌هایی داده باشند که قبل از این هرگز نکرده‌اند.

برای 20 سال، غرب به شدت در افغانستان از نظر نظامی، سیاسی و در طرح های توسعه درگیر بود و سه چهارم هزینه‌های عمومی را پوشش می داد.

سمیرا سید رحمان یکی از کارمند صلیب سرخ جهانی گفته است که پیش از طالبان،  تقریبا 400 هزار نفر در بخش عمومی و 200 هزار نفر در بخش امنیتی مشغول کار بودند، اما بیشتر آنها حالا بیکارند و بیکاری و تورم بیشتر از هر وقت دیگر مردم افغانستان را رنج می دهد.

 بر اساس امار برنامه جهانی غذانی نزدیک به ۲۰ میلیون یا نیمی از جمعیت افغانستان به مواد غذایی نیاز فوری دارند.

کنت رات  مدیر دیده‌بان حقوق بشر نیز اظهار کرده است که کمک رسانی بدون شبکه بانکی کارآمد، کافی نیست.

رات افزود: به سبب تحریم شبکه بانکی و برخی سران طالبان کارهای انکشافی نیز متوقف شده  که یک منبع کار برای افغان‌ها است و بر این اساس غرب نیز مقصر گرسنگی در افغانستان است.

گروه بین المللی بحران: آینده افغانستان کاملا مبهم است

تلاش برنامه جهانی غذا برای مقابله با گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه