عبور بیش از ۸۰ درصد اتباع افغانستانی از مرز دوغارون برای شرکت در پیاده روی اربعین
(last modified 1401-06-01T08:38:59+00:00 )
سنبله 01, 1401 13:08 Asia/Kabul
  • عبور بیش از ۸۰ درصد اتباع افغانستانی از مرز دوغارون برای شرکت در پیاده روی اربعین
    عبور بیش از ۸۰ درصد اتباع افغانستانی از مرز دوغارون برای شرکت در پیاده روی اربعین

فرماندار تایباد گفت: بیش از ۸۰ درصد اتباع افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در عزاداری‌های ماه صفر، از مرز دوغارون عبور می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، مهدی دونده افزود: گذرگاه زمینی دوغارون برای اتباع افغانستانی یکی از امن‌ترین مرز‌های مشترک دو کشور ایران و افغانستان به شمار می‌رود.

وی گفت: روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این دو کشور، سطح روابط آن‌ها را افزایش داده و ایران همواره در کنار مردم این کشور دوست و همسایه بوده است.

فرماندار تایباد به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده در معبر زمینی دوغارون برای استقبال و ارائه خدمات به مسافران و زائران افغانستانی کشور عراق اشاره کرد و گفت: با هماهنگی و هم افزایی ایجاد شده در بین تمامی کمیته‌های پیش بینی شده ستاد اربعین تایباد، مرز دوغارون آماده استقبال از زائران و مسافران افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

دونده افزود: ۲ موکب پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) در مرز دوغارون پیش بینی شده است و از روز‌های ابتدایی ورود مسافران تا روز‌های پایانی آن، خدمات ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به تعطیلی ۲ساله این مراسم بخاطر همه گیری کرونا و پیش بینی استقبال از این مراسم توسط عزاداران، باید تدارکات بیشتر و بهتری در مرز انجام شود؛ لذا برای توقف احتمالی و اسکان زائران حسینی افغانستان، فضایی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع پیش بینی شده است.

آمادگی اداره محلی هرات برای اعزام 20 هزار زائر اربعین حسینی به ایران و عراق‎‎

کلیدواژه