پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از مهمان‌نوازی ملت و دولت عراق در اربعین حسینی
(last modified 1403-06-21T11:07:53+00:00 )
سنبله 21, 1403 15:37 Asia/Kabul
  • پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از مهمان‌نوازی ملت و دولت عراق در اربعین حسینی
    پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از مهمان‌نوازی ملت و دولت عراق در اربعین حسینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از میزبانی موکب‌داران و ملّت بزرگ عراق در ایام اربعین حسینی تشکر کردند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام که لوح و متن عربی آن را مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق به نخست وزیر این کشور اهدا کرد، گفته اند: اوّلین کلمه تشکر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکر می‌کنم: هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰ‌ درجه رسانده‌اید؛ هم از همه‌ ملّت بزرگ عراق و هم از مسوولان دولت عراق که امنیت و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم به خصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکر دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت عراق افزودند: رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد؛ همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار کردند: شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار و اعمال خودتان نشان داده‌اید و این همه به عشق سید‌الشهدا(سلام‌الله علیه) است. این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما روزبه‌روز افزایش دهد.

ایشان گفتند: امروز دامنه‌ این جاذبه‌ محبت به گستره‌ای تبدیل شده است که از عرصه‌ پُرشور غزه تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان را شامل می‌شود؛ والحمدلله.

"مسعود پزشکیان " رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه در  سفر به کشور عراق لوح و متن عربی این پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور اهدا کرد.

روز  (یک شنبه ) 20 صفر 1446 هجری قمری (25 اوت 2024 )، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا بود .

میلیون‌ها زائر از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق شده اند . حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

حضور بیش از 21 میلیون زائر در مراسم اربعین امسال

قطره‌هایی که اقیانوس شدند؛ حماسه‌سازی حسین(ع) در اربعین هزار و سیصد و هشتاد و پنجم

کلیدواژه