سنبله 06, 1401 19:12 Asia/Kabul
  • کابل: تحقیقات درباره ترور الظواهری به‌ زودی نهایی می‌شود
    کابل: تحقیقات درباره ترور الظواهری به‌ زودی نهایی می‌شود

وزارت خارجه حکومت موقت طالبان گفته به زودی تحقیقات در مورد ادعای امریکا مبنی بر حضور و کشته‌شدن سرکرده القاعده نهایی می‌شود.

به گزارش رادیو دری،«عبدالقهار بلخی» سخنگوی این وزارتخانه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گفته رهبری طالبان از حضور ایمن‌ الظواهری در کابل آگاهی نداشت و آمریکا باید قبل از حمله موضوع را با دولت جدید افغانستان هماهنگ می‌کرد تا از طریق حکومت افغانستان به این مشکل رسیدگی می‌شد.

 بلخی گفت: « "امارت اسلامی" تحقیقات درباره چگونگی حضور ظواهری در کابل را ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود ادعای که صورت گرفته مبتنی بر واقعیت است یا نه».  وی افزود: «آمریکا مسوولیت دارد قبل از آنکه فردی را که فکر می‌کند تهدید برای امنیت این کشور است هدف قراردهد، باید موضوع را با مقام‌ها و دولت آن کشور هماهنگ کند تا دولت مستقر به مشکل رسیدگی کند نه این که خود بدون اطلاع دادن به کشور وارد اقدام شود».

بلخی تأکید کرد «بسیاری ازکشورهای منطقه با دولت افغانستان تعامل دارند و نحوه تعامل کشورها با افغانستان به تدریج بهبود می‌یابد و در آینده روابط سیاسی با کشورها توسعه‌ای بیشترخواهد یافت». 

عملیات حذف فیزیکی الظواهری  اولین حمله اعلام شده توسط آمریکا علیه هدفی در افغانستان از زمان خروج واشنگتن از این کشور پس از بازگشت طالبان به قدرت به شمار می‌آید.

مجاهد: کشته شدن ایمن الظواهری در افغانستان یک ادعاست

کلیدواژه