سنبله 07, 1401 15:58 Asia/Kabul

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات زنان تجارت پیشه با نام «ساخت افغانستان» در هرات برگزار شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، محصولاتی که در این نمایشگاه با عنوان «ساخت افغانستان» دیده می شود توسط بانوان هراتی تولید شده و به امید اینکه بازار فروش مناسبی برای آن ها پیدا شود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه در سالن علامه سلجوقی ولایت هرات راه اندازی شده و قرار است به مدت 3 روز ادامه داشته باشد.

حسن ­خان رحمت­زی، مسئول مؤسسه ساخت افغانستان (ودان) در ولایت هرات گفت که در این نمایشگاه ۵۰ تن از بانوان هنرمند که عضو موسسه ودان هستند در چهار بخش قالین‌بافی، مینیاتوری، کیف­ دوزی و هنر گل­دوزی تولیدات دستی شان را به نمایش گذاشته اند.

رحمت­‌زی تصریح کرد:  این موسسه برای بانوانی که اعضای این نهاد هستند  در بخش‌­های معرفی دیزاین‌ها وهم‌چنان تعلیم بازاریابی برای فروش صنایع دستی آنان همکاری می‌کند.

مسئول برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار فروش صنایع دستی در افغانستان وجود ندارد و به منظور کمک به زنان تجارت پیشه و معرفی محصولات تولیدی آنان قرار است بزودی 2 نمایشگاه در خارج افغانستان برگزار شود.

از سوی دیگر نرگس هاشمی رئیس اتاق تجارت و صنعت زنان غرب افغانستان ضمن حمایت از برگزاری چنین نمایشگاه هایی، اظهارداشت: مشکلات زیادی فرا روی فعالیت های اقتصادی و تجارتی بانوان وجود داشت که خوشبختانه بخشی از آن حل شده است.

 هاشمی تصریح کرد: استقبال مردم از تولیدات داخلی و صنایع دستی بزرگترین دلخوشی صنعتگران و تولیدکنندگان زن می باشد و از مردم خواست تا با حضور در این نمایشگاه و خرید محصولات وطنی از کارآفرینان حمایت کنند.

 

با این حال مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می گویند: بانوان در حفظ و رشد صنایع دستی افغانستان نقش بارزی دارند.

جاوید ضرغام، آمر فرهنگ وهنر ولایت هرات خاطرنشان کرد: در تلاش هستند تا برای معرفی کالاهای تولید شده توسط بانوان در خارج کشور نیز بازارهای مساعدی جستجو و ایجاد کار نمایند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در هرات‎‎

کلیدواژه