سنبله 10, 1401 12:06 Asia/Kabul
  • طالبان خواستار کمک فوری بین‌المللی به سیل‌زدگان افغانستان شد
    طالبان خواستار کمک فوری بین‌المللی به سیل‌زدگان افغانستان شد

وزیر خارجه طالبان گفت: زیان‌های جانی و مالی حوادث طبیعی اخیر در افغانستان هنگفت بوده و سیل‌زدگان بیش از هر زمان دیگری به کمک و حمایت کشورها و نهادهای بین‌المللی نیاز دارند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، «امیرخان متقی»، وزیر خارجه دولت موقت طالبان امروز (پنج‌شنبه، 10 سنبله) در نشستی با موضوع «جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی» از جامعه جهانی و نهادهای خیریه خواست که به آسیب‌‌دیدگان سیل اخیر در افغانستان کمک کنند.

وی افزود: به دلیل گستردگی خسارت وارده، هیات حاکمه افغانستان به تنهایی قادر به رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر نیست.

متقی با آمار تلفات سیل نیز اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر در مناطق افغانستان 200 نفر کشته و 300 تن مصدوم شدند و همچنین هزاران منزل مسکونی و زمین کشاورزی نیز تخریب شده است.

گفتنی‌ است که در بیش از یک ماه اخیر، ریزش باران و سرازیر شدن سیل ویرانگر در بیشتر از ۲۵ ولایت افغانستان، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرده است که  طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان 60 نفر را گرفته است.

این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان 800 خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار  و پروان تخریب کرده است.

آمادگی سازمان ملل برای کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستان

کلیدواژه