سنبله 14, 1401 11:26 Asia/Kabul

انفجار مقابل سفارت روسیه در کابل چند کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دو تن از کارمندان سفارت این کشور در کابل در انفجار امروز کشته شده اند.

قبل از ظهر امروز دوشنبه 14 سنبله عامل تروریستی بمب‌های همراه خود را در نزدیکی سفارت روسیه در سرک دارالامان کابل منفجر کرد.

پلیس افغانستان درباره جزئیات این انفجار تروریستی اعلام کرد نیروهای طالبان، فرد حمله کننده را که جلیقه انفجاری را به تن داشت، هنگام نزدیک‌شدن به درب‌های سفارت روسیه، هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش‌ها هنگام حمله، صف طولانی از دانشجویان و مردم عادی برای دریافت روادید مقابل سفارت روسیه وجود داشت.

یک منبع دیپلماتیک از سفارت روسیه در کابل ضمن تایید انفجار در نزدیکی کنسولگری سفارت روسیه در کابل افزوده است که احتمال می‌رود در این انفجار افرادی کشته و زخمی شده باشند اما تاکنون در خصوص کارمندان سفارت اطلاعاتی در دسترس نیست.

یک منبع آگاه به اسپوتنیک افغانستان گفت که انفجار امروز بین دانشجویانی که در حال دریافت فرم ویزا بوده‌اند صورت گرفته و آمار ابتدایی آن را حدود 20 نفر کشته و زخمی عنوان کرده است، اما آمار دقیق تاکنون مشخص نیست.

پیشتر الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی طالبان گزارش داده بود که 8 نفر از جمله یک دیپلمات روس کشته شده و 15 نفر نیز در انفجار امروز زخمی شدند.

مقامات اداره صحت کابل نیز اعلام کردند که تاکنون جسد 10 نفر از کشته‌شدگان این حادثه به بیمارستان استقلال این شهر منتقل شده و 8 زخمی نیز بستری شدند.

تاکنون مقامات طالبان در این باره اطلاع رسانی نکردند. 

این خبر تکمیل می شود.

انفجار تروریستی در کابل

کلیدواژه