سنبله 19, 1401 17:21 Asia/Kabul

وزارت حج و اوقاف حکومت موقت طالبان اعلام کرد قرار است به هر حاجی که امسال در سفر حج شرکت کرده 515 دالر برگردانده خواهد شد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، مقام‌های وزارت حج و اوقاف حکومت موقت طالبان روز شنبه ۱۹ سنبله پروسه‌ تادیه‌ پول باقی‌مانده مصارف حج سال گذشته هجری قمری را آغاز کردند.

شیخ نورمحمد ثاقب سرپرست وزارت حج و‌ اوقاف در برنامه‌ اعلام این پروسه گفت که ‏برای ادای فریضه حج‌ سال گذشته هجری قمری بیش از 13 هزار حاجی مجموعا حدود 54 میلیون دالر امریکایی پرداخت کرده بودند اما از رقم یادشده نزدیک به 47 میلیون دالر آن به مصرف رسیده و نزدیک به 7 میلیون دالر پول باقی مانده‌ است.

او افزود: «پول باقی‌مانده به حجاج دوباره پرداخت می‌شود و وزارت حج و اوقاف متعهد است که از امروز تا ختم پروسه به هر حاجی 515.38 دالر دوباره پرداخت کند؛ اما چون پرداخت 38 سنت به دالر مشکل بود بنابراین در بدل آن 33 افغانی پرداخت می‌شود.»

بر بنیاد گفته‌های ثاقب، حجاج در سال گذشته فی نفر مبلغ 4130 دالر پرداخت کرده‌بودند اما هر حاجی 3614.62 دالر خرج کرده است.

سرپرست وزارت حج و اوقاف حکومت موقت طالبان با بیان اینکه پروسه رفت و برگشت حجاج در سال گذشته قمری با موفقیت مدیریت شد، افزود که ‏با تادیه‌ پول باقی‌مانده حجاج، پروسه‌ حج سال گذشته به پایان می‌رسد و آمادگی برای حج امسال (1444 هجری قمری) آغاز می‌شود.

پایان روند بازگشت حجاج افغانستان از عربستان