سنبله 29, 1401 07:30 Asia/Kabul
  • گاردین: خشکسالی و سقوط اقتصادی، میلیون ها نفر در افغانستان را به گرسنگی کشانده است
    گاردین: خشکسالی و سقوط اقتصادی، میلیون ها نفر در افغانستان را به گرسنگی کشانده است

در گزارش روزنامه گاردین با موضوع فقر در افغانستان، آمده است، خشکسالی و سقوط اقتصادی میلیون ها نفر در این کشور را به ورطه گرسنگی کشانده است .

با گذشت یک سال از خروج غیرمسئولانه آمریکا و متحدانش از افغانستان بعد از دو دهه اشغال نظامی و جنگ دراین کشور، مردم افغانستان همچنان گرفتار در گرداب تبعات مخرب این جنگ، در حسرت آرامش و ثبات بسر می برند.

روزنامه گاردین روز (دوشنبه) با انتشار تصاویر مختلف مردم افغانستان با سوژه فقر، در گزارشی اعلام کرد: خشکسالی، سقوط اقتصادی و افزایش قیمت مواد غذایی میلیون‌ها نفر در این کشور را بویژه در مناطق روستایی به ورطه گرسنگی کشانده است.

یکی از اعضای خانواده‌های فقیر و تنگدست به گاردین گفت: زندگی با خشک‌سالی‌های امسال سخت است. بعضی روزها چاره‌ای جز علف خوردن نداریم. این باعث شده پسر و همسرم بیمار شوند.

به گفته دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در حال حاضر نزدیک به 25 میلیون نفر در افغانستان در فقر زندگی می‌کنند و ممکن است امسال 900 هزار فرصت شغلی دیگر نیز در بازار کار افغانستان از بین برود.

هشدار نهادهای مختلف جهانی درباره افزایش فقر وبحران غذا در افغانستان به این معناست که حضور اشغالگرانه 20ساله آمریکا و متحدانش در افغانستان، نه تنها کمکی به توسعه این کشور نکرده، بلکه افغانستان را به یکی از بحرانی ترین کشور جهان تبدیل کرده است.

اوچا: خشکسالی در افغانستان،موجب فقر و گرانی شده است

کلیدواژه