دولت افغانستان فهرست زندانیان حزب اسلامی حکمتیار را برای آزادی آنان بررسی می‌کند
(last modified 1395-09-14T04:54:43+00:00 )
قوس 14, 1395 09:24 Asia/Kabul
  • دولت افغانستان فهرست زندانیان حزب اسلامی حکمتیار را برای آزادی آنان بررسی می‌کند

رئیس کمیته مشترک اجرای توافقنامه صلح حزب اسلامی  و دولت افغانستان از ارسال فهرست ۴۰۰ زندانی این حزب به ارگان‌های قضایی  خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اکرم خپلواک» گفت  قراراست  فهرست 400 زندانی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار  به اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان ارجاع داده شود .
رئیس کمیته مشترک اجرای توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی افزود  تنها زندانیان سیاسی این حزب از زندان  آزاد خواهند شد.
پیش از این نیز «امین کریم» عضو هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی  گفته بود   حدود 2600 زندانی این حزب  در زندانهای افغانستان به‌سر می‌برند.

توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار 8 میزان 1395 میان اشرف غنی رییس جمهور و حکمتیار رهبر این حزب امضا شد .
رفع تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل، تعیین زمان مشخص برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آزادی زندانیان این حزب، انتقال حامیان حزب اسلامی از پاکستان به افغانستان و برگزاری انتخابات شفاف از موارد مهم توافقنامه کابل و حزب اسلامی حکمتیار است.
حزب اسلامی از گروههای مخالف دولت افغانستان محسوب می شد که اعضای آن در پانزده سال گذشته با نیروهای افغان و خارجی می جنگیدند.

 

کلیدواژه