وزارت خارجه طالبان: افغانستان مثالی از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است
(last modified 1401-07-10T05:30:09+00:00 )
میزان 10, 1401 10:00 Asia/Kabul

وزارت امور خارجه حکومت موقت طالبان حمله بر مساجد و مراکز آموزشی را دسیسه دشمنان افغانستان خوانده، تقسیم مردم را به اقوام و مذاهب به شدت رد می کند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، وزارت خارجه طالبان با نشر اعلامیه‌ی گفته: "وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حملات اخیر را که از سوی حلقات شریر بالای مساجد مراکز تعلیمی و سایر اماکن عامه انجام یافته است، دسیسه دشمنان مردم افغانستان می‌داند و تسلیت و غم‌شریکی عمیق خویش را با قربانیان آن ابرار می‌دارد".

در اعلامیه آمده است: امارت اسلامی به هیچ گونه تقسیم قوم و مذهبی مردم افغانستان باور ندارد و خود را مسوول محافظت جان تمام افغان‌‌ها می‌داند که خوشبختانه افغانستان با وجود دسیسه‌های مغلق زیاد مثالی از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است.

اعلامیه افزوده: علما و مردم ما درمقابل تلاش‌های ناکام حلقات تفرقه افکن بیدارند و به هیچ کسی اجازه نخواهند داد تا در بین‌شان تفرقه و تعصب مذهبی، قومی زبانی و سمتی ایجاد کند.

وزارت خارجه طالبان گفته که به تمام هموطنان خویش وعده می‌دهیم که در راستای دریافت و سپردن به پنجه قانون عاملین حملات روز جمعه و مشابه آن تلاش بیشتر خواهیم کرد به همه طرف‌های بیرونی توصیه می‌کنیم که در مسایل داخلی افغانستان، بدون ابراز غم‌شریکی از اظهارات غیر مسوولانه جدآ خود‌داری کنند.

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کابل

داعش مسئولیت حمله به مرکز آموزشی در غرب کابل را برعهده گرفت

غرب کابل در ماتم شهدای آموزشگاه کاج

کلیدواژه