میزان 14, 1401 10:59 Asia/Kabul
  • برگزاری یادبود دختران شهید حادثه تروریستی افغانستان در مشهد
    برگزاری یادبود دختران شهید حادثه تروریستی افغانستان در مشهد

بانوان ایرانی، افغانستانی و دیگر کشورها با حضور در همایش «پاره‌های گل» در مشهد، یاد و خاطره دختران شهید حادثه تروریستی افغانستان را گرامی داشتند.

به گزارش رادیو دری، این همایش همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب ایرانی و خارجی جامعه‌المصطفی العالمیه در سالن همایش شهید سلیمانی مجتمع ورزشی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم، سخنرانان با تبیین جایگاه واقعی زن در عصر حاضر، یاد بانوان شهدای حادثه تروریستی اخیر افغانستان را گرامی داشتند.

 استاد و مسئول هیأت اندیشه ورز زن و خانواده حوزه علمیه خراسان و استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران در این مراسم گفت: گردهمایی امروز برای شهادت مظلومانه دختران دانش آموزان افغانستان است.

دکتر جمیله علم الهدی افزود: خیلی‌ها تصور می‌کردند آخرین مدل‌های زیبایی را در اروپا امریکا باید جستجو کنند؛ اما بیشترین زیبایی‌ها را در این منطقه با اتفاق اخیر و در خون غلطیدن دختران دانش آموز دیدیم که در راه علم و دانش شهید شدند. 

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه استان خراسان رضوی نیز درباره شهادت دانش آموزان افغانستانی اظهار داشت:

پیام مشخص این گردهمایی در مرحله اول، اعلام همدردی با خانواده‌های دختران شهید دانش آموز است و پیام دوم این است که نسبت به حوادث اجتماعی بی تفاوت نباشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح افزود: امروز جامعه زنان از ملیت‌های مختلف در این جلسه حضور دارند و اعلام همبستگی می‌کنند که این همگرایی و همبستگی ملل اسلامی باعث می‌شود که اتحاد در جهان اسلام شکل بگیرد.

انفجار در یک مرکز آموزشی در غرب کابل

کلیدواژه