عقرب 13, 1401 15:10 Asia/Kabul

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار سفیر قطر در کابل گفت: هیات حاکمه افغانستان به دنبال ایجاد روابط حسنه با کشورهای اسلامی و جامعه جهانی است.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با سعید بن مبارک الخیارین سفیر قطر در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این دیدار ضمن قدردانی از کمک های انساندوستانه قطر و میزبانی از گفتگوهای صلح افغانستان گفت: «امارت اسلامی در کنار گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با قطر، خواستار توسعه بیشتر مناسبات حسنه در عرصه‌های مختلف با این کشور است

وی افزود: ما می‌خواهیم به میانجیگری قطر با کشورهای اسلامی و جامعه بین‌المللی روابط خوب ایجاد کنیم تا کمک‌های بشردوستانه به افغانستان بیشتر افزایش یابد.

عبدالکبیر گفته است که اکنون در افغانستان امنیت قابل اطمینان تامین شده و  از طریق کمیسیون تماس، ۳۸۰ تن از افراد بلند رتبه دولتی اداره پیشین به افغانستان برگشته زندگی خود هستند، اما برخی از حلقات مغرض وضعیت را وارونه جلوه می‌دهند.

سفیر قطر در کابل نیز در صحبت هایش با اشاره به دیدار هیات های طالبان و آمریکا از تقویت همکاری با  افغانستان در عرصه‌های مختلف، اطمینان داده است.

وی هم‌چنان گفته است که قطر می‌خواهد از طریق بنیاد خیریه آن کشور در افغانستان به صورت مستقیم و همیشگی با نیازمندان افغانستان کمک کند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان با سفیر قطردر کابل دیدار کرد

یش از این سفیر قطر در دیدار با مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان  از گشایش دفتر موسسه خیریه قطر در افغانستان خبر داد و گفت که این دفتر با حمایت وزارت امور خارجه گشایش خواهد یافت تا از این طریق، کمک‌های لازم برای نیازمندان فراهم شود.

طالبان و تاکید دوباره بر برقراری روابط حسنه با جهان

کلیدواژه