عقرب 19, 1401 15:03 Asia/Kabul
  • دستور طالبان برای نصب دوربین‌های مدار بسته بر ورودی خانه های کابل
    دستور طالبان برای نصب دوربین‌های مدار بسته بر ورودی خانه های کابل

دولت طالبان افغانستان اعلام کرد ، ساکنان شهر کابل باید بر دروازه‌های خانه‌های شان دوربین‌های مدار بسته نصب کنند .

به گزارش رادیو دری، فرماندهی پلیس دولت طالبان در کابل، نصب دوربین‌های مدار بسته را نوعی همکاری مردم در تأمین امنیت دانست و گفت: تاکنون ورودی حدود دو هزار خانه در ناحیه پانزدهم شهر کابل، دوربین مدار بسته نصب شده است .

در همین حال سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در این زمینه گفت: نصب دوربین‌های مداربسته اجباری نیست و هرکس که توان آن را دارد، نصب کند.

اما پیش از این منابع متعدد در شهر کابل، گفته بودند، طالبان نصب دوربین‌های مداربسته را اجباری اعلام کرده‌اند و به آنها دستور داده‌اند که باید این دوربین‌ها را بر دروازه‌های خانه‌های شان نصب کنند.

اجباری کردن نصب دوربین‌های مدار بسته در کابل در شرایطی است که فقر ناشی از 20 سال اشغالگری نظامیان آمریکایی وجنگ ، هر روز در افغانستان در حال گسترش است و بسیاری از مردم توان خریدن مخارج روزانه شان را ندارند، فشار اقتصادی را بر آنها دو برابر می‌کند.

نظامیان آمریکایی پس از 20 سال اشغالگری در افغانستان و ارتکاب جنایات بی شمار با نابودی زیر ساخت های اقتصادی،بهداشتی، اواخر اسد 1400 با خفت و شکست ازاین کشور خارج شدند .گروه طالبان هم اواسط همین ماه  در افغانستان به قدرت رسیده است .

دوربین های مداربسته در پایتخت و مراکز ولایات افغانستان فعال شد

کلیدواژه