عقرب 30, 1401 08:52 Asia/Kabul

خبرنگاران ونهادهای رسانه ای در حوزه شرق افغانستان واکنش های مختلفی را در برابر حذف نام افغانستان از فهرست نهاد بین المللی حمایت از ازادی رسانه ها ابراز نموده است.

به گزارش رادیو دری، تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان نهادگ های رسانه ای  در حوزه شرق افغانستان از تصمیم اخیر نهاد بین المللی حمایت از ازادی رسانه ها ابراز تاسف نموده و می گویند: رسانه های افغانستان در حال حاضر به حمایت نهادهای بین المللی حامی رسانه ها نیاز دارند به گفته ی انان جامعه جهانی نباید رسانه های افغانستان را در چنین شرایطی تنها بگذارند.

این خبرنگاران می گویند تصمیم اخیر نهاد بین المللی حمایت از ازادی رسانه ها یکطرفه بوده و باید بار دیگر مورد بررسی از جانب این نهاد قرار بگیرد.

خبرنگاران و نهاد های رسانه ای در حوزه شرق همچنین از نهاد های حمایت حقوق خبرنگاران ونهادهای رسانه ای می خواهند تا دست به کار شوند و این نهاد را از تصمیم اخیر اش مبنی بر حذف نام افغانستان از فهرست این نهاد برگردانند. 

عبدالمتین قانع مشاور وسخنگوی وزارت اطلاعات وفرهنگ حکومت موقت طالبان نیز این تصمیم را یکطرفه خوانده گفته است که جامعه جهانی میخواهد با استفاده از راه های مختلف  حکومت "امارت اسلامی" را مورد فشار قرار دهد و پروسه کنونی دسترسی به اطلاعات رسانه ها را مختل سازد.

تاکید وزیر داخله طالبان بر بی طرفی رسانه ها در افغانستان

کلیدواژه