مجمع جهانی بیداری اسلامی، حمله تروریستی به مدرسه علوم دینی افغانستان را محکوم کرد
(last modified 1401-09-13T05:12:43+00:00 )
قوس 13, 1401 09:42 Asia/Kabul
  • مجمع جهانی بیداری اسلامی، حمله تروریستی به مدرسه علوم دینی افغانستان را محکوم کرد
    مجمع جهانی بیداری اسلامی، حمله تروریستی به مدرسه علوم دینی افغانستان را محکوم کرد

مجمع جهانی بیداری اسلامی با محکوم کردن حمله تروریستی به مدرسه علوم دینی سمنگان در افغانستان، هوشیاری و بصیرت جوامع اسلامی در مقابل دسیسه های جبهه غربی، عبری، عربی مرتجع و تکفیری را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد، شکست‌های پی در پی استکبار جهانی طی دهه‌های گذشته در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا و خروج فضاحت بار آنان موجب گردیده دشمنان مردم منطقه با اجیر کردن گروههای مزدور و وابسته، ریختن خون افراد بی گناه و نا امن سازی کشورهای مسلمان منطقه، زمینه‌های نفوذ و القای ضرورت حضور نکبت بار خود را مشروعیت بخشند.

در این بیانیه آمده است، جان و مال انسانها در مکتب امپریالیسم و لیبرال دمکراسی غربی که به دنبال توسعه سلطه (هژمونی) خود بوده بی‌ارزش و دست مایه جنایات و خونریزی است و شواهد نشان داده که غرب چه در ویتنام، چه در عراق، چه در افغانستان و هر کجای دیگر با کشتن، غارت و ددمنشی مستقیم و نیابتی بر خلاف ادعاهای حقوق بشری خود، برای نفس انسانها هیچ جایگاه و ارزشی قائل نیست.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن جنایت خونبار حمله تروریستی به مدرسه علوم دینی سمنگان در افغانستان، از جوامع اسلامی خواست تا با ابراز انزجار از این جنایت در مقابل دسیسه های جبهه غربی، عبری، عربی مرتجع و تکفیر با حفظ هوشیاری و بصیرت از ادامه چنین حوادثی جلوگیری کنند و مسیر پیشرفت و تعالی جوامع مسلمان را با تکیه بر ایمان، تقوا، دانش و آگاهی پرشتاب تر از گذشته محقق سازند.

انفجار تروریستی روز چهارشنبه در  یکی از مدارس علوم دینی الجهاد در شهر "ایبک" استان "سمنگان"، شمال افغانستان، دهها کشته و زخمی برجای گذاشت. 
انفجار در مدرسه دینی در سمنگان با دهها کشته و زخمی

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حمله به مدرسه دینی سمنگان را محکوم کرد

کلیدواژه