قوس 13, 1401 16:08 Asia/Kabul
  • انتقاد احمد مسعود از عملکرد طالبان
    انتقاد احمد مسعود از عملکرد طالبان

احمد مسعود رهبر جبهه مخالف طالبان با انتقاد از عملکرد این گروه ،گفت: هر زمانیکه این گروه برای پذیرش راه معقول و منطقی آماده شود، آماده مذاکره با آنها خواهیم بود.

به گزارش رادیو دری، احمد مسعود ،گفت: تا زمانیکه طالبان به "ظلم، جبر، استبداد و جهل" خود ادامه دهد، چاره‌ای جز راه نظامی و دفاع از خود نداریم، اما اگر هر زمانی برای پذیرش راه معقول و منطقی آماده شود، جبهه مقاومت ملی آماده مذاکره و گفت و گو است.

رهبر جبهه مخالف طالبان گفت: گرفتن جغرافیا در همین مرحله و گرفتن مراکز ولسوالی‌ها و چه بسا ولایات در توان ما قرار داد اما جز استراتژی ما نیست.

وی گفت: در حال حاضر آنها روی افزایش ظرفیت و حمایت مقاومت کار می‌کنند و در عین حال به تلاش برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی ادامه می دهند.

احمد مسعود افزود: "ما دریافتیم که طالبان نه تنها هیچ تغییری نکرده اند بلکه هنوز به سیاست تک روی، تحجر و سیاست استبدادی خویش بیشتر تاکید دارند."

پس از مسلط شدن طالبان برافغانستان، جبههٔ مقاومت به رهبری احمد مسعود در بخش‌هایی از ولایات پنجشیر، بغلان و تخار به مقاومت ضد طالبان ادامه داده، اما این جبههٔ تاکنون موفق به گسترش جغرافیای تحت کنترل خود نشده است.

انتقاد تند احمد مسعود از طالبان در نشست امنیتی هرات

 

کلیدواژه