جدی 20, 1401 12:06 Asia/Kabul

فرماندهان مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر حفظ امنیت مرزها، مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر تاکید کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه در غرب افغانستان و مقام های مرزی ایران در دیداری که در نقطه صفر مرزی برگزار شد روی موضوعاتی از جمله تحکیم روابط امنیتی و جلوگیری از هرگونه رویداد ضد امنیت  گفت وگو کردند.

مقام های محلی در ولایت فراه می گویند: در این دیدار مولوی سید احمد ساجد، کمیسار بندر شیخ ابونصر فراهی، از تامین امنیت همه جانبه و روابط سیاسی مثبت و حسنه به مسئولان مرزی ایران در شرق این کشور اطمینان دادند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی اجازه ندارد امنیت مرزی میان دو کشور را مختل کند، تصریح کرد: تمامی تحرکات و فعالیت های ضد امنیت، قاچاق مواد مخدر و عبور غیرقانونی افراد از مرزها زیر نظر نیروهای مرزی است و با آنها مقابله می شود.

کمیسار نظامی طالبان در ولایت فراه ، اظهار داشت: جلوگیری از اینگونه رخ دادها به معنی حفظ ثبات و پایدار نگه داشتن روابط خوب همسایگی با جمهوری اسلامی ایران است.

 یعقوبی یکی از فرماندهان مرزی ایران مستقر در خراسان جنوبی و هم مرز با ولایت فراه هم در این ملاقات ، امنیت به وجود آمده در افغانستان را مثبت ارزیابی کرد.

یعقوبی، از مسئولان امنیتی مستقر در مرز فراه خواسته تا جلوی هر نوع رویداد ضد امنیتی را بگیرند‌.

وی عبور غیرقانونی افراد و قاچاق مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران را یکی از چالش های مرزی عنوان و تاکید کرد: تلاش شود تا از سفر غیرقانونی به ایران از طریق مرز شیخ ابونصر فراهی نیز جلوگیری صورت گیرد.

این مقام امنیتی ایران در خراسان جنوبی تصریح کرد: روابط بسیار خوب و حسنه بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد و دو طرف در تلاش هستند تا روابط معنی دار میان دو کشور با اینگونه رخدادها تهدید نشود.

معاون سفارت تهران در کابل: مرز ایران و افغانستان مرز دوستی است

کلیدواژه