جدی 21, 1401 17:01 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی:سیاست ایران، تاکید بر دولت فراگیر در عین همکاری با طالبان است
    کاظمی قمی:سیاست ایران، تاکید بر دولت فراگیر در عین همکاری با طالبان است

سرپرست سفارت تهران در کابل گفت: ایران برای حمایت از مردم افغانستان با حکومت طالبان همکاری می کند و در عین حال،ثبات و امنیت پایدار را در گرو ایجاد حکومتی فراگیر در این کشور می داند.

به گزارش رادیو دری، «حسن کاظمی قمی» درباره تلاش‌های دولت ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و نیز افزایش نقش تهران در توسعه اقتصادی این کشور افزود: افغانستان می‌تواند مکمل اقتصاد ایران باشد و گسترش همکاری با آن کشور سیاست دولت ایران است.

وی اظهار کرد: به هر میزانی که وضعیت اقتصادی افغانستان بحرانی شود، بر سیل مهاجران به کشورهای دیگر به ویژه ایران افزوده خواهد شد؛ بر همین اساس، ایران هم از نگاه انسان‌دوستانه، اخلاقی و اسلامی و هم از منظر منافع در حوزه اقتصاد، همکاری با افغانستان را در دستور کار قرار داده است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با اشاره به کاهش بیش از 70 درصدی درآمدهای افغانستان  از زمان بر سر کار آمدن طالبان اضافه کرد: در این مدت کمک‌های جامعه جهانی هم از حدود 13 میلیارد دلار به 3 میلیارد دلار کاهش یافته و معیشت مردم و اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است و در چنین شرایطی، جمهوری اسلامی ایران به خوبی، شرایط همسایه خود را درک کرده است.

کاظمی قمی تصریح کرد: بهبود اوضاع اقتصادی افغانستان می‌تواند از بروز بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی و گسترش تروریسم به بهانه فقر و تولید مواد مخدر جلوگیری کند.
 

کاظمی قمی: تعامل ایران با طالبان، به معنای تایید همه اقدامات این گروه نیست

کاظمی قمی: سیاست جمهوری اسلامی ایران همچنان حمایت از مردم افغانستان است

کلیدواژه