خانه نشینی 8 هزار فعال رسانه ای در افغانستان
(last modified 1401-10-28T14:27:39+00:00 )
جدی 28, 1401 18:57 Asia/Kabul
  • خانه نشینی 8 هزار فعال رسانه ای در افغانستان
    خانه نشینی 8 هزار فعال رسانه ای در افغانستان

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، 8 هزار فعال رسانه ای در این کشور خانه نشین شده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس اتحادیه مستقل خبرنگاران می گوید: رسانه هایی که اکنون فعالند به خاطر مشکلات اقتصادی و نبود افراد متخصص و حرفه ای با مشکلات زیادی مواجهند و حقوق کارمندان هم دستکم 30 درصد کاهش یافته است.

حجت الله مجددی افزود: اگر نهادهای جهانی به رسانه‌های فعال افغانستان کمک نکنند، این نگرانی وجود دارد که رسانه‌های بیشتری تعطیل و خبرنگاران بیشتری بیکار شوند.

این در حالی است که مولوی عبدالحق حماد رئیس کمیسیون نظارت بر رسانه های دولت طالبان با مطلوب دانستن وضعیت رسانه ها در افغانستان مدعی است هم اکنون رسانه ها با توجه به منافع و ارزش های ملی فعالیت می کنند .

حماد، دلیل تعطیلی برخی رسانه های نوشتاری و دیداری را مغایرت فعالیت آنها با ارزش های ملی و مذهبی مردم افغانستان خواند و گفت: طالبان از رسانه هایی که در مسیر منافع و پیشرفت کشور، مردم و نظام فعالیت کنند، حمایت می کند.

به گفته مسوولان اتحادیه مستقل خبرنگاران افغانستان، با قدرت گرفتن حکومت طالبان از ۵۵۸ رسانه فعال ۲۲۵ رسانه به علت مشکلات مالی و سایر مسایل تعطیل شد و این تعطیلی به بیکاری حدود ۸ هزار فعال رسانه ای از جمله ۲۳۰۰ زن منجر شد.

نهاد رسانه‌ای افغانستان: ۷۹ درصد خبرنگاران افغانستان بیکار شده‌اند

افغانستان پنجمین کشور ناامن برای خبرنگاران

کلیدواژه