دلو 04, 1401 17:07 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران خارجه ایران و پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
    تاکید وزیران خارجه ایران و پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در نشست مشترکی در تاشکند بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به عنوان مبنایی برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری؛ در این دیدار حسین امیرعبداللهیان و بلاول بوتو زرداری همچنین اهمیت حفظ اجماع موجود در زمینه تشکیل دولت فراگیر را در میان کشورهای همسایه افغانستان و سایر بازیگران منطقه ای و بین المللی ضروری برشمردند.

 وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با ابراز تاسف و همدردی مجدد به خاطر وقوع سیل اخیر در پاکستان تاکید کرد: تهران همواره در شرایط دشوار، خود را متعهد به حمایت و کمک به ملت برادر پاکستان می‌داند.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در تکمیل و اجرای توافقات دو کشور از جمله در زمینه‌های برق و گاز ابراز امیدواری کرد: مذاکرات توافق نامه تجارت آزاد میان دو کشور هر چه زودتر به امضا برسد و مبادلات تجاری افزایش یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت ایران و پاکستان و با تاکید بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کشورش، همکاری‌های دو کشور را برای منافع دو ملت و منطقه جنوب آسیا مفید خواند.

وزیران امور خارجه ایران و پاکستان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تاشکند سفر کرده اند.

تاکید ایران بر ایجاد دولت فراگیر، کار و آموزش زنان در افغانستان

تشکیل دولت فراگیر در کابل، خواست صریح همسایگان افغانستان

کلیدواژه