دلو 07, 1401 13:34 Asia/Kabul
  • امیرخان متقی از همکاری‌های گسترده ایران با افغانستان قدردانی کرد
    امیرخان متقی از همکاری‌های گسترده ایران با افغانستان قدردانی کرد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار سفیر و سرکنسول‌های ایران در افغانستان از همکاری های گسترده و کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری، امیرخان متقی در دیدار «حسن کاظمی قمی» سفیر تهران در کابل و سرکنسول‌های ایران در افغانستان، از تسهیلات در روند صدور روادید، همکاری‌های اقتصادی، تأمین امنیت مرز مشترک، میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی، تلاش برای اعزام بیماران افغانستانی به ایران و همچنین کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی قدردانی و بر همکاری بین دو کشور تأکید کرد.

در این نشست، دو طرف درباره موضوعات سیاسی، ایجاد تسهیلات لازم در بخش روادید و همکاری های جدید در بخش تجارت و کشاورزی گفت و گو کردند.

از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت 2021 تا کنون، کشور افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی رو به رو بوده است.

اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و نبود منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور، سبب شده است تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد.

در یک سال ونیم گذشته ایران مانند چهار دهه قبل ضمن پذیرش مهاجران تازه وارد افغان، از کمک های بشردوستانه و همکاری و تعامل با طالبان برای گره گشایی از کار ملت افغانستان دریغ نکرده است.

انتخاب کاظمی قمی با عنوان سفیر ایران در افغانستان

کاظمی قمی:سیاست ایران، تاکید بر دولت فراگیر در عین همکاری با طالبان است

کلیدواژه