واکنش طالبان به گزارش بانک جهانی: موانع بانکی را بردارید، دارایی‌ها را آزاد کنید
(last modified 1401-11-08T15:12:35+00:00 )
دلو 08, 1401 19:42 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به گزارش بانک جهانی: موانع بانکی را بردارید، دارایی‌ها را آزاد کنید
    واکنش طالبان به گزارش بانک جهانی: موانع بانکی را بردارید، دارایی‌ها را آزاد کنید

طالبان با استقبال از گزارش اخیر بانک جهانی در مورد اقتصاد افغانستان تاکید کرد: حذف محدودیت‌های موجود در بخش بانکی و آزاد شدن دارایی های توقیف شده می‌تواند اوضاع اقتصادی را از این بهتر کند.

به  گزارش رادیو دری؛ دفتر معین اقتصادی رئیس کابینه طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: امارت طالبان باور دارد که اگر سرمایه منجمد شده افغان‌ها آزاد و محدودیت های موجود در بخش بانکی از میان برداشته شود، وضعیت اقتصادی از این هم بهتر خواهد شد و مسوولیت جامعه جهانی هم در قبال افغانستان کاهش خواهد یافت.

در بیانیه دفتر ملاعبدالغنی برادر، از تمامی سازمان‌های جهانی خواسته شده است  که در تکمیل طرح های توسعه‌ای در افغانستان با حکومت طالبان همکاری کنند تا بیکاری کاهش یابد و آثار مثبت این طرح ها بر اوضاع اقتصادی کشور مشخص شود.

طالبان همچنین از بانک جهانی خواسته است که ضمن انتشار واقعیت‌های عینی درباره افغانستان، طرح‌هایی را که پیش از حاکمیت دوباره امارت اسلامی در تعهد بانک جهانی بوده و ناتمام مانده است از سرگیرند.

در گزارش اخیر بانک جهانی آمده است که قیمت مواد خوراکی و نفتی در افغانستان کاهش یافته، ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی ثابت باقی مانده، صادرات افزایش یافته و معاش کارمندان دولتی به موقع پرداخته شده است.

کاهش تورم و ثبات نسبی نرخ ارز در افغانستان

کلیدواژه