دلو 14, 1401 14:10 Asia/Kabul

خبرنگاران در حوزه غرب افغانستان، دسترسی به اطلاعات را به منظور جلوگیری از پخش و نشر شایعات توسط رسانه ها ضروری دانسته، از مقام های حکومتی خواستند تا اطلاعات در مورد خبرها را راحت تر در اختیار آنان قرار دهند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این فعالان رسانه در هرات می گویند: پخش و نشر اطلاعات ناموثق از رویدادهای کشور به ابزاری تبدیل شده که شماری از افراد برای نگران کردن اذهان عمومی از آن استفاده می کنند.

محسن کریمی یکی از مسئولان کمیته حمایت از خبرنگاران هرات بر این باور است که دسترسی به موقع به جزئیات رویدادها برای جلوگیری از پخش و نشر شایعات کارساز است.

کریمی خاطرنشان کرد: بیشتر خبرهای دروغ و شایعات از طریق شبکه های اجتماعی که هیچ کنترلی بر آن ها نیست صورت می گیرد.

از سویی هم کارشناسان رسانه در هرات این اتفاقات را به نفع فضای رسانه ای در افغانستان نمی دانند و می گویند: برخی افراد با نشر شایعات میخواهند پروپاگندا به راه بیاندازند.

نعمت الله سروری آگاه مسایل رسانه و خبر در هرات گفت: تاثیرگذاری منفی بر روح و روان مردم تحت نام فعالیت رسانه ای غیرقانونی است و باید مسئولان محلی به آن توجه داشته باشند.

سروری تصریح کرد: مردم باید بیشتر آگاه باشند و فرق بین واقعیت و شایعه را بشناسند و به افراد سودجو اجازه تاثیرگذاری بر روان شان را ندهند.

چالش‌ رسانه‌ها در افغانستان و محدودیت دسترسی به اطلاعات

 

کلیدواژه