کمک به هزار خانواده نیازمند در ولایت فراه
(last modified 1401-11-15T11:35:57+00:00 )
دلو 15, 1401 16:05 Asia/Kabul

مسئولان محلی در این ولایت غربی افغانستان از کمک رسانی به حدود یک هزار خانواده بی‌بضاعت در فراه خبر دادند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، معاون والی فراه با بیان اینکه این کمک‌ها به صورت نقدی و برای ۹۳۷ خانواده در ولسوالی پشتکوه فراه توزیع شده است، اظهارداشت: این کمک‌رسانی به هدف حمایت از خانواده‌های فقیر و در همکاری با نهادهای کمک‌رسان صورت گرفته است.

گفته شده برای هر خانواده مبلغ ۵ هزار و ۳۶۰ افغانی کمک نقدی داده شده.

دو روز قبل مسئولان محلی فراه در گفتگو با مسئولان نهادهای امدادرسان از آنان خواسته بودند تا کمک رسانی را در ولایت فراه افزایش دهند.

مقام های محلی فراه خاطرنشان کردند: در ۲۰ سال گذشته مردم فراه آسیب‌های جدی از جنگ و ناامنی ها دیده‌اند که باید برای آنان زمینه های زندگی خوب  و آرام مساعد شود.

از سوی دیگر مقام های ارشد حکومتی در وزارت تجارت و صنعت افغانستان طی فراخوانی از تاجران، سرمایه داران و افراد خیر خواستند تا در شرایط سخت کنونی نیازمندان جامعه را فراموش نکنند.

عبدالسلام آخندزاده سخنگوی این وزارت گفته است: کمیته جمع اوری کمک های مردمی و موسسه های کمک رسان به ابتکار وزارت صنعت و تجارت ایجاد شده است.

در همین حال عبدالنصیر رشتیا کارشناس اقتصادی در افغانستان می گوید: تا زمانی که مشکلات کشور به صورت بنیادی حل نشود این معضلات بر سر راه مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در قدم اول باید افغانستان مشکلات سیاسی اش با کشورهای منطقه و جهان را حل کند و پس از آن راهکارهای بهتری از سوی کارشناسان برای بهبود زندگی مردم ارائه خواهد شد.

توزیع کمک های غذایی برای 200 خانواده نیازمند در ولایت بلخ

کلیدواژه