دلو 23, 1401 12:11 Asia/Kabul
  • هشدار در مورد افزایش تهدیدات افراط گرایی در افغانستان
    هشدار در مورد افزایش تهدیدات افراط گرایی در افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان، این کشور را به پناهگاهی امن برای بسیاری از سازمان‌های تندرو و «ستیزه‌جویان جهادی» تشبیه کرد.

به گزارش رادیو دری، توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان، روز شنبه درباره افزایش فعالیت افراط گرایان در این کشور هشدار داد.

افغانستان، پناهگاه امن برای حضور افراط گرایان

 

نیکلاسون نیز با اشاره به افزایش ناامنی‌ در افغانستان و حمله‌های انجام گرفته در کشورهای همسایه گفت: افزایش فعالیت افراط گرایان، پاکستان و سایر کشورهای منطقه را نگران کرده است.

مقام اروپایی به حملات تروریستی انجام گرفته علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه، پاکستان و چین در کابل و هدف قراردادن وزارت‌های کشور و خارجه طالبان اشاره کرد و افزود: "واضح است که یک تهدید امنیتی جدی در داخل کابل وجود دارد و این برای کسانی که در این  کشور حضور دارند، بسیار نگران‌کننده است."

نیکلاسون افزود: "قدرت گروه داعش در افغانستان، در حال افزایش است."

 

 

هوگو شورتر کاردار سفارت بریتانیا هم در پایان ماموریت خود در افغانستان گفته است، "بی‌ثباتی و درگیری‌های داخلی در افغانستان به عمیق‌تر شدن بحران انسانی و احیای مجدد داعش در این کشور منجر خواهد شد."

هشدار دیپلمات بریتانیایی در مورد احیای دوباره داعش در افغانستان

دو روز پیش رسانه ها از خروج دیپلمات های کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی از کابل خبر دادند. طالبان در نهایت خروج دیپلمات های خارجی را پذیرفت.

سازمان ملل نیز دو روز پیش اعلام کرد، داعش سفارتخانه های ایران، هند و چین در کابل را تهدید کرده است.

ابراز نگرانی پوتین از گسترش افراط‌گرایی در افغانستان

کلیدواژه