دلو 29, 1401 09:25 Asia/Kabul

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، بر لزوم لغو تحریم های آمریکا و آزاد سازی دارایی های افغانستان تاکید کرد .

به گزارش رادیو دری، «امیرخان متقی» در دیدار با «رووف مازو» در کابل گفت: تحریم‌های اقتصادی و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان در آمریکا باعث کاهش تمایل پناهجویان افغان برای بازگشت به کشورشان شده است.

معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در این دیدار اظهار کرد: سال گذشته سازمان ملل به 60 هزار پناهجو که به افغانستان بازگشتند کمک کرده است.

مازو افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امسال تصمیم دارد در مناطق محروم افغانستان 35 مدرسه، 20 درمانگاه و پنج هزار خانه بسازد و برای 50 هزار نفر وام‌هایی را فراهم کند.

بیش از چهار دهه جنگ و اشغالگری نیروهای شوروی و ارتش آمریکا در افغانستان ، موجب مهاجرت میلیون ها نفر از اتباع این کشور شده است. 

به دلیل اشتراکات فرهنگی و همجواری حدود هفت میلیون نفر  از مهاجران افغانستانی در ایران و پاکستان زندگی میکنند.

 آمریکا پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان از اوت سال 2021 تاکنون به بهانه های واهی حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و این کشور را تحریم  کرده و سبب وخامت اوضاع در افغانستان شده است.

طالبان: آمریکا با دارایی‌های افغانستان برخورد سیاسی نکند

درخواست اقتصاددانان بین المللی از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان

کلیدواژه