دلو 29, 1401 17:38 Asia/Kabul

ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در دیدار با خبرنگاران و مسئولان رسانه‌‌ها در هرات، بر رسیدگی به مشکلات آنان تاکید کرد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان که به منظور بررسی امور فرهنگی، آبدات تاریخی، وضعیت رسانه ها و چالش های فرا راه خبرنگاران در هرات به سر می برد، گفته است: رسانه ها مسئولیت دارند، تا نفع مردم و منافع علیا کشور را در نظر بگیرند.

این مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان تصریح کرد: فرهنگیان هرات، مسئولان رسانه و خبرنگاران به منظور شکوفایی فرهنگی و حفظ ارزش های ملی کشور انرژی، فکر و قلم خود را در راه ترقی و شکوفایی افغانستان استفاده کنند.

مولوی خیرخواه ضمن اینکه رسانه ها را چشم گوش جامعه دانست، اظهار داشت: رسانه های هدفمند پل های ارتباطی بین حکومت و مردم هستند و باید هر دو جانب مسئولیت ها و وجایب شان را به درستی ادا کنند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان خاطرنشان کرد: به منظور حل مشکلات رسانه ها و خبرنگاران این چالش ها ارزیابی و آنچه که مربوط این وزارت باشد به درستی به آن توجه و این چالش ها از میان برداشته خواهد شد.

از سوی دیگر شمیل احمد مشعل مسئول کمیته حمایت از خبرنگاران در غرب افغانستان با برشمردن مشکلاتی که در برابر فعالیت رسانه و خبرنگاران در هرات و سایر ولایت های این حوزه از کشور وجود دارد، اظهارداشت: حکومت باید در برابر این معضلات توجه اساسی داشته باشد و در غیر اینصورت رسانه ها یکی پس از دیگری از فعالیت باز خواهد ماند.

مشعل با اشاره بر اینکه مشکل اساسی عدم دسترسی به اطلاعات همچنان وجود دارد، گفت: برای حل این مشکل باید در هر اداره دولتی مسئول مطبوعاتی موظف شود تا به سوالات خبرنگاران و رسانه ها پاسخگو باشد.

مسئول کمیته حمایت از خبرنگاران غرب افغانستان ، از ممنوعیت فعالیت رسانه ای خانم ها در ولایت های غور و فراه اظهار نگرانی کرد و از وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان خواست تا این ممنوعیت ها برداشته شود.

پس از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان این برای بار نخستین بار است که وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان به هرات آمده است.

در حال حاضر در ولایت های هرات، فراه، غور و بادغیس 65 رسانه تصویری، شنیداری و چاپی فعالیت دارند، که از این جمله 59 رسانه در هرات هستند.

تاکید خبرنگاران و مسئولان رسانه ها در هرات بر دسترسی آسان به اطلاعات

کلیدواژه