حوت 02, 1401 13:11 Asia/Kabul

علمای شیعه و سنی افغانستان با قرائت دعای وحدت بار دیگر بر ضرورت وحدت شیعه و سنی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، در مراسمی که به میزبانی «مجمع علما و متنفذین شیعه افغانستان» در شهر کابل برگزار شد جمعی ازعلمای شیعه و سنی، دست در دست همدیگر گذاشتند و به صورت مشترک دعای وحدت را قرائت کردند و وحدت شیعه و سنی را یکی از نیاز‌های جامعه افغانستان دانستند.

«لطیف الرحمان منصور» معاون وزارت حج و اوقاف افغانستان نیز با حضور در این مراسم برضرورت وحدت مسلمانان به ویژه شیعه و سنی در افغانستان تاکید کرد و آن را رمز پیشرفت و موفقیت این کشور دانست.

منصور در بخشی از اظهارات خود مسئله حقوق بشر در جهان غرب را یک وسیله ابزاری دانست و افزود: دین مبین اسلام هزار و چهارصد سال قبل حقوق بشر واقعی و عدالت را در جامعه برقرار کرده است.

وی با انتقاد از سیاست کشور‌های غربی مبنی بر استفاده ابزاری از زنان گفت: دین اسلام برای زنان حیثیت، عزت و شخصیت قائل است.

مولوی «منصورمجاهد» رئیس محاکم شهرداری کابل نیز در این مراسم، تلاش آمریکا و غرب را برای ایجاد نفاق میان مردم مسلمان افغانستان شکست خورده دانست و گفت: آمریکا در بیست سال اشغالگری خود برای ایجاد نفاق میان شیعه و سنی در افغانستان تلاش کرد که این خود خلاف حقوق بشر بود.

وی تصریح کرد: تلاش آمریکا برای نفاق افکنی میان مردم افغانستان نقش برآب شده است و اکنون علمای شیعه وسنی زیر یک سقف و در کنار همدیگر مناسبت‌های دینی را به صورت مشترک برگزار می‌کنند.

مولوی «محمد عیسی غزنوی» معاون ریاست علما و روحانیون استخبارات «صفر شش» نیز دراین مراسم گفت: کشور‌های جهان نمی‌خواهند مردم افغانستان وحدت داشته باشند و در کنار همدیگر در آرامش زندگی کنند.

وی تصریح کرد: همکاری میان ملت و حکومت افغانستان در شرایط فعلی یک امر ضروری است.

حجت الاسلام سید «حسن فاضل زاده» رئیس مجمع علما و متنفذین شیعه افغانستان نیز در این مراسم گفت: مبارزه با مظاهر فساد، تقویت نظام و ارزش‌های اسلامی، تقویت نظام اقتصادی و اعتماد (حکومت) به مردم از مهمترین خواسته‌های ملت افغانستان است.

همایش وحدت اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی افغانستان در مشهد

 

 

کلیدواژه