حوت 27, 1401 17:42 Asia/Kabul
  • دیدار سفیر ایران در افغانستان با سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان
    دیدار سفیر ایران در افغانستان با سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان

سفیر ایران در افغانستان و سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان درباره روابط دو جانبه، حقوق مهاجران و زنان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش رادیو دری،«حسن کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با «محمد خالد حنفی» سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان حمایت از مستضعفان افتخار جمهوری اسلامی ایران است و سپردن سفارت به طالبان جهت حل مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران ضروری بود.
کاظمی قمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در امور هیچ کشوری مداخله نمی‌‌کند و نه اجازه می‌دهد که کشوری در امور ایران مداخله کند.
سفیر ایران در افغانستان پیش از این  هم  با اعضای اتاق بازرگانی و تجارت افغانستان دیدار و بر گسترش روابط ایران و افغانستان به ویژه در زمینه اقتصادی تأکید کرد.
جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.
تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

آغاز به کار رسمی کاردار جدید سفارت افغانستان در تهران و تیم همراهش

کلیدواژه