حوت 27, 1401 18:15 Asia/Kabul

مسئولان محلی ولایت هرات می‌گویند که هیاتی متشکل از چند ارگان امنیتی به منظور جلوگیری از کشت کوکنار در این ولایت ایجاد شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، دفتر والی هرات گفته است، بر اساس مکتوب مشترک وزارت دفاع ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی استخبارات، هیاتی به منظور مبارزه با کشت کوکنار از سوی مسئولان این ولایت تشکیل شده است.

در خبرنامه گفته شده است که مولوی حیات الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات رهبری این هیات را به عهده خواهد داشت.

به نقل از خبرنامه، این هیات تمام ساحات مشکوک به کشت کوکنار در این ولایت را بررسی کرده و مزارع کشت کوکنار را طبق فرمان رهبری حکومت طالبان از بین خواهد برد.

در همین حال، نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است: فقط در نخستین روز کمپاین تخریب اراضی تحت کشت مواد مخدر در هرات ، یک جریب زمین تحت کشت تریاک در ولسوالی انجیل این ولایت از بین برده شده است.

مولوی حقانی همچنان گفته است که این کمپاین در ۱۹ ولسوالی این ولایت اجرایی می گردد.

ازسویی‌هم مسئولان اداره محلی هرات بر تطبیق فرمان رهبری حکومت طالبان تأکید کرده و می‌گویند که به هیچکس اجازه کشت، تولید، قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر را نخواهند داد.

این در حالی است که روزانه چندین تن در پیوند به حمل و فروش مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی در شهر هرات بازداشت می‌شوند.

مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت چندی قبل از دستگیری حدودا ۷۰ تن از فروشند گان مواد مخدر در این ولایت خبر داده بود.

همزمان از ولایت فراه در غرب هرات خبر می رسد که نیروهای امنیتی 6 جریب زمین زیر کشت مواد مخدر را در 2 ولسوالی این ولایت از بین برده اند.

این عملیات تخریب در ولسوالی‌های «خاک‌سفید و بالابلوک» ولایت فراه راه اندازی شده و به کسانی که اقدام به کشت مواد مخدر نمایند نیز هشدار داده شده است که با آنان برخورد خواهد شد.

مسئولان امنیتی در فراه تاکید کردند که پس از دستور رهبری حکومت مبنی بر ممنوعیت کشت و فروش مواد مخدر تا کنون ده‌ها جریب زمین در این ولایت‌ از بین برده شده است.

با این حال مقام های محلی در ولایت غور نیز از مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر خبر داده و گفته اند: به منظور جلوگیری از این اقدام تلاش شده است تا کشت جایگزین برای کشاورزان این ولایت معرفی شود.

معین مبارزه با مواد مخدر: کشت مواد مخدر در افغانستان صفر شده است

کلیدواژه