حمل 10, 1402 11:25 Asia/Kabul
  • طالبان: هیچ کس حق ندارد به تعصبات قومی و زبانی افغانستان دامن بزند
    طالبان: هیچ کس حق ندارد به تعصبات قومی و زبانی افغانستان دامن بزند

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت طالبان در دیدار با برخی از شخصیت‌های دینی و متنفذان ولایت بامیان، گفت: با آمدن طالبان وحدت ملی تامین شده و هیچ کس حق ندارد به تعصبات قومی و زبانی در افغانستان دامن بزند.

به گزارش رادیو دری ، دفتر مطبوعاتی حکومت طالبان با انتشار این خبر افزود: مولوی عبدالکبیر، گفت: حکومت طالبان در نتیجه‌ مبارزه و قربانی‌های تمام افغان‌ها به میان آمده است. 

معاون سیاسی حکومت طالبان افزود: در مخالفت با اشغال افغانستان، تمام قوم‌های افغان مبارزه کرده‌اند و اکنون حکومت اسلامی بعنوان یک نظام همه شمول بدون هیچ گونه تبعیض و تفاوتی در خدمت هموطنان خویش می‌باشد. 

در این دیدار همچنین، جعفر مهدوی، شیخ وفایی و لطیف مدقق، به نمایندگی از دیگران صحبت کرده و گفتند: نظام اسلامی خواست تمام افغان‌ها بود و خوشحال‌اند که حکومت طالبان تمام اقوام افغانستان را به یک چشم می‌بیند. 

آنان همچنین، مخالفت خود را علیه کسانی که در افغانستان شعار جنگ سر می‌دهند اعلام کرده و گفتند: با آمدن حکومت طالبان مردم افغان نفس راحت می‌کشند. 

در پایان این دیدار بزرگان و نمایندگان مردم بامیان پیشنهادات و مشکلات ‌شان را با معاون سیاسی حکومت طالبان در میان گذاشتند و تاکید کردند که در ساختار حکومت به استخدام جوانان بامیانی نیز توجه شود.

مقام طالبان : افغانستان خانه مشترک همه اقوام است

کلیدواژه