حمل 11, 1402 16:19 Asia/Kabul

مقام طالبان از سازمان ملل خواستار به رسمیت شناخته شدن این گروه در افغانستان شد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان و شماری دیگر از مقام‌های ارشد این گروه امروز جمعه با رزا اوتونبایوا نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان دیدار کردند.

مولوی عبدالکبیر با اشاره به اعلام عفو مخالفان سیاسی پس از کسب قدرت در افغانستان و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مقامات و شخصیت های سیاسی به کشور گفت، "طالبان تمام شرایط را تکمیل کرده و باید به رسمیت شناخته شود."

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تصریح کرد، افغانستان عضو فعال ملل است و امید می‌رود که همچنان کشوری فعال در جامعه بین‌المللی باشد.

آمریکا و متحدانش بدون توجه به وضعیت معیشتی دشوار افغان ها در واکنش به هر تصمیم طالبان، کمک های بشردوستانه به افغانستان را متوقف و یا کند می کنند و توقف ارسال کمک ها پس از ممنوعیت ورود دانشجویان دختر به دانشگاه ها موید این ادعاست.

این مقام طالبان در بخش دیگری از سخنان خود به این مسئله اشاره کرد و از نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان خواست، کمک‌های بشری به مسائل سیاسی مرتبط نشود.

خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان، اعضای کمیسیون سیاسی و انس حقانی نیز در این دیدار حضور داشتند.

دفتر نخست وزیری  طالبان پس از این دیدار اعلام کرد، در گفت و گو با نماینده سازمان ملل در باره بازگشایی مدارس دخترانه صحبتی به میان نیامده است.

طالبان ازسوی جامعه بین الملل به اعلام عفو عمومی دروغین و اعدام خوسرانه مخالفان و چهره های برجسته حکومت پیشین متهم می شود. تاکنون چندین تن ازنظامیان سابق افغانستان به دست نیروهای طالبان به صورتی خودسرانه تیرباران شده اند.

تاکید بر به رسمیت شناختن حکومت طالبان

کلیدواژه