حمل 18, 1402 11:11 Asia/Kabul
  • کاخ سفید: دولت ترامپ مقصر خروج افتضاح آمریکا از افغانستان است
    کاخ سفید: دولت ترامپ مقصر خروج افتضاح آمریکا از افغانستان است

کاخ سفید در گزارشی، دولت ترامپ را مقصر خروج افتضاح آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ دانست.

به گزارش رادیو دری، دولت جو بایدن خلاصه ای از گزارش ها پیرامون خروج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

 در این گزارش دولت دونالد ترامپ  بارها  مقصر خروج متشنج آمریکا از افغانستان معرفی می شود و  از دولت او  به دلیل محدود کردن شرایط خروج آمریکا، انتقاد شده است.

این گزارش به "کاهش عمدی نیروها" توسط دولت ترامپ اشاره می کند و جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره می گوید که  این گزارش به کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان  در زمان ریاست جمهوری ترامپ، آزادی هزاران زندانی طالبان، مذاکره " در  دوحه" برای پایان دادن به جنگ بدون تشکیل دولت محلی و توقف  برنامه روادید افغانستان اشاره دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد، وزارت خارجه این کشور تا اواسط ماه آوریل نتایج بررسی نقش خود در خروج واشنگتن  از افغانستان را با کنگره در میان خواهد گذاشت.

روز سه‌شنبه، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، اگر بلینکن تا روز پنجشنبه اسناد مربوط به خروج آمریکا از افغانستان را ارائه نکند، او را احضار خواهد کرد.

پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، در دو هفته دولت این کشور به دست طالبان فروپاشید. بایدن مقصر اصلی فروپاشی دولت پیشین و سقوط افغانستان خوانده شد ه است. 

وزیر دفاع آمریکا: از نحوه خروج از افغانستان پشیمان نیستیم

کلیدواژه