ثور 01, 1402 11:10 Asia/Kabul
  • افشای اسناد جدید از سرقت‌های کلان دولتمردان اشرف غنی
    افشای اسناد جدید از سرقت‌های کلان دولتمردان اشرف غنی

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفت: به اسناد تازه‌ای از سرقت میلیون‌ها دلار پول نقد و طلا توسط مقامات حکومت پیشین افغانستان دست یافته است.

به گزارش رادیو دری، «جان سپکو» سر بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اخیراً اسناد جدیدی از یک منبع محرمانه به دست این نهاد رسیده که در حال تحقیقات روی آن‌ است.

سپکو گفت: این اسناد حاوی اطلاعات تفصیلی مبنی بر سرقت ده‌ها میلیون دلار وجه نقد و شمش طلا است که توسط مقامات حکومت پیشین افغانستان هنگام فرار از طریق تاجیکستان، ازبکستان و سایر کشورها از افغانستان خارج شده است.

سر بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) افزود: این وجوه به صورت سازماندهی‌شده، سیستماتیک و به کمک و نفوذ برخی از اعضای برجسته حکومت پیشین افغانستان از این کشور خارج شده که در اسرع وقت نتایج آن را با نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا به اشتراک خواهد گذاشت.

سپکو همچنین اظهار داشت: آمریکا در ایجاد نهادهای حکومت‌داری با‌ثبات، دموکراتیک و پاسخگو در افغانستان شکست خورد و مقصر آن دولت‌های ترامپ و بایدن هستند.

در این گزارش آمده است که آمریکا تقریباً از ابتدای حضور در افغانستان فاقد یک استراتژی بلندمدت، ثابت و همچنان سیاست‌ها و منابع مورد نیاز برای ایجاد ارتش این کشور بود.

اشرف غنی در تصمیم گیری های کلان سیاسی اجازه تصمیم گیری نداشت

کلیدواژه