ثور 05, 1402 09:04 Asia/Kabul
  • فایق: راه حل مشکلات افغانستان در نشست دوحه بررسی می شود
    فایق: راه حل مشکلات افغانستان در نشست دوحه بررسی می شود

نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت در نشست دو روزه دوحه درباره‌ یک راهکار واحد، مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان از سوی جامعه جهانی گفت‌وگو می‌شود.

به گزارش رادیو دری، نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت: در نشست دو روزه دوحه درباره‌ یک راهکار واحد، مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان از سوی جامعه جهانی گفت‌وگو می‌شود.

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت: در قبال اتخاذ یک راهکار واحد از طرف جامعه بین‌المللی در قبال مسایل سیاسی – اقتصادی و اجتماعی افغانستان در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد. اصلا بحث به رسمیت شناختن و یا اینکه حرکت به طرف گام های‌که چه گونه حکومت یا رژیم حاکمیت طالبان را به رسمیت بشناسد، مطرح بحث نیست.

انتظارمی‌رود نشست بین‌المللی دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان به روزهای اول و دوم ماه می میلادی یعنی تا کمتر از یک هفته‌ دیگر برگزار شود.

گفتنی است با گذشت نزدیک به دو سال از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان تاهنوز هیچ کشوری حاضر نشده است حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت بشناسد.

کارشناس مسایل افغانستان: نشست دوحه برای صلح افغانستان ثمری ندارد

کلیدواژه