ثور 11, 1402 12:56 Asia/Kabul
  • پیشنهاد سازمان‌های مدنی در افغانستان برای پایان دادن به رنج مردم
    پیشنهاد سازمان‌های مدنی در افغانستان برای پایان دادن به رنج مردم

گروهی از سازمان‌های مدنی و امدادرسان در افغانستان از جامعه بین‌الملل خواستند تا برای پایان دادن به رنج مردم افغان با هیات حاکمه طالبان، تعامل کنند.

به گزارش رادیو دری، گروهی از سازمان‌های مدنی و امدادرسان مستقر در افغانستان در آستانه نشست مهم سازمان ملل درباره این کشور در دوحه قطر، در نامه‌ای سرگشاده خواستار افزایش حضور دیپلماتیک کشورها در افغانستان، تعامل و گفت وگوی مستقیم با هیئت حاکمه طالبان و آزادسازی دارایی‌های مردم افغان و رفع تحریم‌ها علیه این کشور شدند.

در این نامه خطاب به آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان و فرستادگان ویژه در امور افغانستان آمده: ما گروهی از افغان‌ها هستیم که با زندگی در این کشور و فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله صلح، جامعه مدنی، کمک‌های بشردوستانه، حقوق بشر، رسانه‌ها و بخش خصوصی، برای ترویج گفت وگو و جستجوی راه‌حل‌های بلندمدت برای افغانستان تلاش می‌کنیم. 

این نامه افزوده: همانطور که شما در تاریخ 1 و 2 می/ 11 و 12ثور در دوحه گردهم می‌آیید تا درمورد وضعیت جاری در افغانستان گفت وگو کنید، ما نیز از این ابتکار برای یافتن راه‌های تعامل و گفت وگو درباره حل بن بستی که مقامات طالبان و جامعه بین‌المللی در 19 ماه گذشته برسر آن قرار دارند، استقبال می‌کنیم.

این گروههای مدنی و امدادرسان مستقر در افغانستان همچنین آورده اند که افغان‌ها از بدترین بحران انسانی رنج می‌برند که به دلیل ضعف اقتصادی و فقدان چارچوبی برای گفت وگوی سیاسی، وخیم‌تر شده و نیاز است که یک رویکرد اصولی، عمل‌گرایانه و مرحله‌ای، درخصوص تعامل با مقامات طالبان برای تضمین رفاه مردم افغانستان و رفع موانع موجود، صورت گیرد.

بحران افغانستان بدترین بحران انسانی در جهان است

کاظمی قمی: اجلاس دوحه باید تلاشی در مسیر پایان‌بخشی به مشکلات افغانستان باشد

کلیدواژه